Show simple item record

dc.contributor.advisorDilman, Hakan
dc.contributor.authorBaklacioğlu, Miray
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:26Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:26Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664832
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İngiliz Dili Eğitimi Bölümü öğrencilerinin İngilizceye karşı tutumlarını ve İngilizce Öğrenme Stratejilerini araştırmaktır. Araştırmada Öğrenme Stratejilerinin ve Öğrenci Tutumlarının akademik başarıya olan etkisine bakılmaktadır. Cinsiyete, akademik başarılarına ve hazırlık sınıfında eğitim alıp almama durumlarına göre; strateji ve tutumları arasındaki farklılıklar değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of the study is to examine the English language learning strategies and learning attitudes of pre-service teachers (who are in their 3rd and 4th year in the English Language Teaching Department at university). The effects of these learning strategies and attitudes on their academic success levels are examined in this research. The relationship between language learning strategies and language learning attitudes of pre-service teachers are researched, also, the relationship between these strategies and attitudes are assessed according to personal information which is arranged by gender, academic success level, and attending preparatory class or not.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe impact of learner`s attitudes and learning strategies of ELT department students on academic success
dc.title.alternativeÖğrenci tutumlarının ve öğrenme stratejilerinin İngiliz dili eğitimi bölümü öğrencilerinin akademik başarısına etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmStrategy
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmAttitude scales
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid403793
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296618
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess