Show simple item record

dc.contributor.advisorTemel, Ali
dc.contributor.authorŞenay, Kübra
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:23Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:23Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664808
dc.description.abstractİlköğretim Okulları Birinci Kademede Görevli Yönetici Ve Öğretmen Algılarına Göre İstenmeyen Öğrenci Davranışları, Önleme YöntemleriBu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görevli yönetici ve öğretmen algılarına göre istenmeyen öğrenci davranışları ve önleme yöntemlerine ilişkin görüşlerini belirlemektir.Araştırmanın evrenini, 2008-2009 öğretim yılında İstanbul İli Tuzla İlçesi'ndeki 28 ilköğretim okulunda görev yapan yönetici ve öğretmenler oluşturmaktadır. 28 ilköğretim okulu içerisinden seçilen 15 ilköğretim okulunda görev yapan öğretmenlerin 168 tanesi örneklem olarak alınmıştır. 15 ilköğretim okulunda müdür ve müdür yardımcısı olarak görev yapan 21 yöneticinin tamamı örnekleme dâhil edilmiştir. Bu yöneticilerin içerisinde bayan yöneticilerin sayısı 3, erkek yöneticilerin sayısı 18 olarak belirlenmiştir.Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından uzman denetiminde bir anket hazırlanmıştır. Anketin geçerlik ve güvenirliği için uzman görüşlerine başvurulmuştur. Anketin güvenirliğini ölçmek için ?Cronbach Alpha? uygulanmış ve anketin güvenirlik kat sayısı ? =0,81olarak bulunmuştur.Anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde yönetici ve öğretmenlere uygulanan ve içinde demografik değişkenlerin olduğu Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. İkinci bölümde ise, istenmeyen öğrenci davranışlarının 7 boyutu ile ilgili başlıklardan oluşan sorular yer almaktadır. Anket beşli dereceleme ölçeğine göre düzenlenmiş ve verilerin analizinde frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama değerleri kullanılmıştır. İstenmeyen öğrenci davranışlarına ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerinin, demografik özelliklerle aralarında farklılaşma olup olmadığına dair ikili küme karşılaştırmalarında tek örneklem t testi (bağımsız gruplar arası t testi) ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Ayrıca boyutlar arasındaki dağılımı incelemek amacıyla faktör analizine de yer verilmiştir.
dc.description.abstractUnwanted Student Behaviors, Prevention Methods According To Administrator And Teacher?s Perseptıons Assigned to Primary Schools First GradeThe purpose of this study is determine the opinions related to unwanted student Behaviors, Prevention Methods according to administrator and teacher?s perseptıons assigned to primary schools first grade .The teacher and administrators have been constitutıng of this research population have worked at the 28?th primary school of İstanbul city of Tuzla administrative at the 2008-2009 academic year. 168 teacher had taken as sample working in 15 primary schools selected within 28?th primary schools. All of the 21 administrators who served as deputy director and manager in the 15 primary schools are included in the entire sample. The number of female managers as 3, the number of male managers as 18 were designated in these managers.While gathering data, a questionnaire has been prepared with the expert supervision by researcher.The expert views has been consulted for the validity and reliability of the survey. To measure the reliability of the survey the ?Cronbach Alpha? is applied and reliability coefficient of the survey is discovered as ? =0,81The survey consists of two parts. In the first chapter, the Personal Information Form is used carried out administrators and teachers and were demographic variables in ıt. In the second, the questions are located consisting of headings related to 7 size of unwanted student behaviors. The survey had organised according to Quintet grading scale and in the datas analysis, frequency (f), percent (%), the arithmetic mean values were used. One-sample t test (between the independent groups t test) and a one-way analysis of variance (ANOVA) was used on the comparısons of the bilateral cluster on whether there are differences on administrators and teacher views related to unwanted student behaviours between with demographic characteristics. In addition, in order to examine the distribution among sizes the factor analysis are given.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulları birinci kademede görevli yönetici ve öğretmen algılarına göre istenmeyen öğrenci davranışları ve önleme yöntemleri
dc.title.alternativeUnwanted student behaviors, prevention methods according to administratör and teacher's perseptions assignet to primary schools first grade
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmIstanbul-Tuzla
dc.subject.ytmUnwanted student behavior
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid414442
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296620
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess