Öğretmen algılarına göre lise müdürlerinin etkileme becerileri
dc.contributor.advisor | Temel, Ali | |
dc.contributor.author | Ağin Önal, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:10:23Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:10:23Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664806 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma resmi genel lise ve Anadolu lisesi öğretmenlerinin okul müdürlerinin etkileme davranışlarına ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Tarama modelinde olan araştırmanın evrenini Mersin İli merkez ilçeleri olan Akdeniz, Mezitli, Toroslar ve Yenişehir ilçelerinde görev yapan 1542 resmi genel lise ve Anadolu lisesi öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise 100 kadın 122 erkek olmak üzere toplam 222 lise öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklemi oluşturan öğretmenlere Aydoğan (2008) tarafından hazırlanan ?Okul Yöneticilerinin Öğretmenleri Etkileme Becerileri? çalışmasında da kullanmış olduğu ve altı boyuttan oluşan likert tipi anket kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Resmi genel lise ve Anadolu lisesinde çalışan öğretmenlerin okul müdürlerinin tutum ölçeği alt boyutlarını oluşturan sorulara verdikleri yanıtların, aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin okul müdürlerinin tutum ölçeği alt boyutlarına ilişkin puanları ortalamalarının cinsiyet ve kıdem yılı değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla tek yönlü varyans analizi (Anova) uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda genel lise ve Anadolu lisesi öğretmenlerinin cinsiyet ve kıdem yılı değişkenlerinin okul müdürlerinin etkileme becerilerine ilişkin görüşleri üzerinde anlamlı bir fark oluşturmadığı sonucuna varılmıştır. Öte yandan okul yöneticilerinin tutum ölçeği alt boyutları olan liderlik, rehberlik, iletişim, güdüleme, takım oluşturma, karar verme tutumları aralarında pozitif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul Yöneticisi, Etkileme, Güç Temelleri. | |
dc.description.abstract | This study aims at determining the views of official general high school and Anatolian high school teachers on the influencial behavior towards their headmasters. 1542 official high school and Anatolian high school teachers who officiate within Akdeniz, Mezitli, Toroslar and Yenisehir which are the central districts of Mersin city constitute the universe of the study on the research model. 222 high school teachers in total, composed with 100 women and 122 men, form the sample of the study. Six dimension constituted likert type questionnaire, having been used in the study of ` Influential Skills of Headmasters towards Teachers? which was prepared by Aydogan (2008), was used for the teachers constituting the sample. Obtained datum were analysed in SPSS program. Official high school and the Anatolian high school teachers and school principals that make up the dimensions of the bottom of attitude scale responses to questions, the arithmetic means and standard deviations were calculated. School principals of participating teachers attitude scale scores for sub-dimensions of gender and seniority averages showing a significant difference according to the variables in order to determine the one-way analysis of variance (ANOVA) was used. Of research in the general high schools and Anatolian high school teachers' gender and seniority variables affect the ability of school managers concluded that the comments constitute a significant difference on. On the other hand, school administrators attitude scale sub-dimensions of leadership, guidance, communication, motivation, team building, decision-making positions has a positive significant relationship was found between them.Keywords: School Manager, Influence, Power Basics. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen algılarına göre lise müdürlerinin etkileme becerileri | |
dc.title.alternative | According to teachers perception the impact talent of the high school manager | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Perception | |
dc.subject.ytm | Directors | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | Influence | |
dc.subject.ytm | School administrators perception | |
dc.subject.ytm | Influence strategies | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 414984 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 296619 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |