Show simple item record

dc.contributor.advisorTemel, Ali
dc.contributor.authorAkgül, Gülay
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:23Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:23Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664802
dc.description.abstractAraştırmanın amacı ilköğretimde görev yapan öğretmenlerin duygusal zekâ düzeyleri ile çatışma yönetimi stratejileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır.Araştırmanın evreni 2010-2011 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Sultanbeyli ilçesinde bulunan resmi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise söz konusu okullarda görev yapan öğretmenlerden rastgele seçilmiş olan 232 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ?Kişisel Bilgi Formu?, ?Duygusal Zeka Ölçeği? ve ?Çatışma Yönetimi Stratejileri Ölçeği? kullanılmıştır.Öğretmenlerin verdiği cevaplar doğrultusunda SPSS 17 programı kullanılarak problem cümlesi içerisinde yer alan değişkenlerin frekans, yüzde değerleri bulunmuş, T Testi, varyans analizi ve korelasyon analizi yapılmıştır. Tüm istatistiksel analizler 0.05 anlamlılık düzeyi esas alınarak yapılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmenlerin duygusal zekâ düzeyleri ile medeni durum, branş, yaş, mezun olunan okul, kıdem, arasında anlamlı ilişki yoktur. Bununla beraber, duygusal zekâ düzeyi ile cinsiyet arasında anlamlı ilişki bulunmuştur.Araştırma verilerinin analizi sonucunda; ilköğretim okulu öğretmenlerinin cinsiyet, mezun olunan okul, kıdem ile çatışma yönetimi stratejileri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
dc.description.abstractThe research aims to study the relationship between emotional intelligence levels and conflict management strategies of the primary school teachers.The scope of the study is comprised of formal primary school teachers in the central districts of Sultanbeyli in the province of İstanbul in 2010-2011 academic year.Then, the sample of the study consists of 232 teachers randomly chosen among the teachers in the schools mentioned. In this study, the ?Personal Information Form? that was developed by the researcher, the ?Emotional Intelligence Scale? and the ?Scale of Conflict Management Strategies? were used as data collection tools.In accordance with the answers given by the teachers, frequency, percent, T Test, variance analysis, correlation analysis and are done by using SPSS 17 statistics analysis program. All the statistical analysis are done by considering 0.05 meaningfulness level.As the conclusion of the research, no significant differences have been detected between ?emotional intelligence scores? of teachers and their marital status,branch, age, graduated school, experience. However, significant difference has been found between ?emotional intelligence scores? and gender.As a result of the data, analysis, primary school teachers, gender, graduated school, experience, there were significant differences between the conlift management strategies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin duygusal zeka düzeyleri ile çatışma yönetimi stratejileri arasındaki ilişki: İstanbul ili Sultanbeyli ilçesi örneği
dc.title.alternativeThe relationship between the emotional intelligence levels and conflict management strategies of the primary school teachers: In Istanbul province Sultanbeyli district
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIntelligence
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmManagement strategies
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmConflict management
dc.subject.ytmİstanbul-Sultanbeyli
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid415785
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296622
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess