Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelen, Hacer Nermin
dc.contributor.authorErler, Özge
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:21Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:21Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664791
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ebeveyn kabul-reddinin, okul öncesi dönemde olan 5-6 yaş çocuklarının sosyal becerileri ile olan ilişkisini incelemektir. Araştırmaya; İstanbul ili, Ataşehir ilçesinde yer alan resmi anaokulu ve ilköğretim okullarından 15 öğretmen ve 216 veli katılmıştır. Araştırmada, katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen ?Kişisel Bilgi Formu?, annelerin çocuklarını kabul-red düzeylerini belirlemek amacıyla geliştirilen ?Ebeveyn Kabul-Red Ölçeği (EKRÖ/K) ve çocukların sosyal beceri düzeylerini ölçen ?Sosyal Becerileri Derecelendirme Ölçeği (SBDÖ) Aile ve Öğretmen Formu? kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; Ebeveyn red puanları arttıkça, sosyal beceri puanlarının azaldığı; ebeveyn kabul puanı arttıkça sosyal beceri puanlarının arttığı görülmüştür. Ayrıca ebeveyn reddinin, sosyal beceri puanlarındaki düşüşü yordayıcı etkiye sahip olduğu görülmüştür. Yanısıra ebeveyn red puanlarındaki arttıkça, problem davranışlar alt ölçeğinden alınan puanlarında artış gösterdiği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this research; parental acceptance-rejection, which is in pre-school children of 5-6 years to examine the relationship between social skills. Research; Istanbul province, the official pre-school and primary schools in the district Atasehir 15 teachers and 216 parents participated. The research developed by the investigator to determine the demographic characteristics of participants,`Personal Information Form`, children of mothers in order to determine their level of acceptance-rejection developed `Parental Acceptance-Red Scale (EKRÖ / K) and children's social skills, which measures the level of` Social Skills Rating Scale (SBDÖ) Family and Teacher Form `is used. Of the research, parental rejection scores increased, scores decreased social skills, social skills scores were improved at increasing parental acceptance score. In addition, parental refusal, social skills scores is shown that the decline predicted. The higher scores, as well as parental rejection and problem behavior subscale scores obtained from the increase in the concluded.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleEbeveyn kabul reddi ile 5-6 yaş çocuklarının sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeChildren 5-6 years old with parental acceptance rejection study of the relationship between social skill levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmParantel acceptance-rejection
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmSkill
dc.subject.ytmSocial skill
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmDevelopment psychology
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.identifier.yokid418268
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296650
dc.description.pages207
dc.publisher.disciplineGelişim Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess