Show simple item record

dc.contributor.advisorÖnen, Levent
dc.contributor.authorAytaç, Mert
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:18Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:18Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664762
dc.description.abstractBu araştırma; zihinsel engelli öğrencilere eğitim veren öğretmenlerin sosyal destek algılarının iş tatmin düzeyleri ile ilişkisini incelenmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan anket, 2010- 2011 eğitim öğretim yılında Elazığ ili ve ilçelerinde özel ve resmi özel eğitim kurumlarında çalışan rastgele seçilmiş 256 öğretmene uygulanmıştır. Anket sonuçları bilgisayar ortamında SPSS 17.0 istatistiksel programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; zihinsel engelli öğrencilere eğitim veren öğretmenlerin ortanın üzerinde iş tatminine sahip oldukları, en yüksek sosyal desteği eşlerinden, en düşük sosyal desteği ise öğrencilerinden algıladıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin ailelerinden ve iş dışı arkadaşlarından algıları sosyal destek ile iş tatmin düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı ilişkilerin olmadığı, eşlerinden, öğrencilerinden ve iş arkadaşlarından algıladıkları sosyal desteğin iş tatminleri ile istatistiksel açıdan ilişkili olduğu ve bu algıladıkları sosyal desteğin iş tatmin düzeylerini artırdığı saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Zihinsel Engelli, Sosyal Destek, İş Tatmini
dc.description.abstractThe main aim of preparing this research is to ascertain the relationship between perception of social support of the teachers who educate mentally disabled students and their job satisfaction levels.For this aim, a survey is prepared and is conducted 256 randomly selected teachers who work private and private public educational institutions in Elazığ and the township of Elazığ in 2010- 2011 academic year. The result of the survey is analyzed on computer by using SPSS 17.0 statistical program. As a result of the research; the teachers who educate mentally disabled students have above average job satisfaction. They also receive the highest level of social support from their spouses and receive the lowest level of social support from their students. There is no reasonable relationship between the teachers? social support which comes from their families, non-workmates and their job satisfaction levels statistically. However, there is a reasonable relationship between the social support which comes from their spouses, students, colleagues and job satisfaction levels statistically. Besides, this social support increases their job satisfaction levels.Keywords: Mentally Disabled, Social Support, Job Satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleZihinsel engelli öğrencilere eğitim veren öğretmenlerin sosyal destek algılarının iş tatmin düzeyleri ile ilişkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe relationship between perception of social support of the teachers who educate mentally disable students and their job satisfaction levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmSocial support
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmDisabled persons
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid418920
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296676
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineEndüstri ve Örgüt Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess