Show simple item record

dc.contributor.advisorÇotuksöken, Betül
dc.contributor.authorBilgiç, Meriç
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:14Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:14Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664731
dc.description.abstractTez ?üçüncü kuşak üniversite? modeli denen modelle üniversite idesi arasındaki farktan doğan aporia'ya odaklanmış ve bunun için de felsefedeki universitas (Bütünlük) kavramının bütün gönderimleri dikkate alınmıştır. Universitas terimi birinci olarak, Kant felsefesinde saf anlama yetisinin sentetik a priori bir kategorisi, ikinci olarak da üniversitenin asıl adı olarak görünmektedir. Burada, universitas Kant felsefesinin temeli olarak dikkate alınmış ve kamusal aklın eleştirel bir düşünümü olmakla görevlendirilen üniversite universitas'ın kurumsallaştırılmış biçimi olarak belirlenmiştir. Tezin mantıksal yapısının reductio ad absurdum olarak kurulmasının üzerine; universitas normunun iptal edilmesiyle üniversite multiversiteye dönüşmektedir. Bu, Amerikan üniversitelerinin ardından Bologna Süresi ile önerilen şeydir. Bu dönüşümün absürd olan mantıksal sonuçları toplumsal ve kişisel yaderklik, çözülme, yabancılaşma, kitle kültürü ve insan türünün ontolojik, yapısal bozulması olarak kendini göstermektedir. Bu sonucun etik, mantıksal, ontolojik ve epistemolojik gerekçeleriyle ilgili, Kant'ın gerisindeki Aristoteles ve Aquinas ile dikkat çekici bağlantılar öne çıkarılmıştır. Bu yeni, sanayiye uyarlanan postmodern üniversite modeli küreselleşme ve neoliberal siyasetin sonuçlarından biridir. ?Teori için teori? şeklindeki bilimin ayırıcı özelliği, ?kâr için teori?ye dönüşmektedir. Bu tarihsel dönüşümün gelecekteki uygulamaları bir tür distopya olarak ortaya çıkabilir: Modern olan üzerine postmodern techné'nin gelmesine koşut olarak yabancılaşmaya yabancılaşma.
dc.description.abstractThe thesis has focused on an aporia raised form the difference between the one so called ?third generation university? model and the idea of university, and for this reason, the full implications of the concept universitas (Wholeness) in philosophy have taken into consideration. The term universitas appears firstly, as a synthetic a priori category of pure understanding in Kant?s philosophy, and secondly, as the original name of university. Here, universitas has been regarded as the basis of Kant?s philosophy, and university that had been charged with a critical reflection of public reason has been determined as the institutionalized form of universitas. As the logical structure of the thesis is reductio ad absurdum, if we would cancel the norm universitas, university would turn to multiversity, which is proposed by Bologna Process after American universities; so the logical results of this turn show themselves as absurdity, social and personal heteronomy, disintegration, alienation, mass culture and ontological degradation of human species. For ethical, logical, ontological and epistemological reasons, this result has some remarkable connections with Aristotle and Aquinas behind Kant. This new, postmodern university model, which was adapted to industry, is one of the results of globalisation and neoliberal politics. The differentia specifica of science as ?theory for theory? is in turn to ?theory for profit?. The future applications of this historical turn might appear as a kind of dystopia: alienation to alienation as parallel with the postmodern techné over the modern one.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleUniversitas kavramının Kant felsefesindeki yeri ve üniversite kurumu ile ilişkisi
dc.title.alternativeUniversitas cathegory in Kant's philosophy and its relation with university as an institution
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmKant, Immanuel
dc.subject.ytmEducation philosophy
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversitas
dc.identifier.yokid420922
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314087
dc.description.pages272
dc.publisher.disciplineFelsefe Tarihi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess