Incorporation of short stories into ELT in the EFL classroom: Teachers` perceptions
dc.contributor.advisor | Töngür, Abdullah Nejat | |
dc.contributor.author | Akkuş, Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:10:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:10:13Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664727 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma hazırlık sınıfı öğretmenlerinin İngilizce yabancı dil sınıflarında kısa hikaye okutma konusunu ve İngiliz dili eğitiminde kısa hikaye kullanımının faydalarını nasıl algıladıklarını araştırmak amacını gütmüştür. Veriler bu çalışma için özel olarak hazırlanan bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Veriler, NCSS (Number Cruncher Statistical System) 2007 & PASS (Power Analysis and Sample Size) 2008 Statistical Software (Utah, USA) yardımıyla analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre okutmanların kısa hikayelerin genel dil yeterliğini ve kelime becerisi ile dört beceriyi geliştirme, kısıtlı müfredatı tamamlayan motive edici materyal olanağı sağlama ve bunun yanında kültürel farkındalığı arttırma gibi faydalarına inandıkları ortaya çıkmıştır. Okutmanlar, aynı zamanda, okuma becerisinin ölçülmesi gerekliliği ve kısa hikayelerin kapsamlı okuma programının parçası olarak faydalı olduğu hakkında da benzer inanışları paylaşmaktadır. | |
dc.description.abstract | This study was conducted to determine the preparatory class instructors? perceptions about including short stories in their EFL classroom and about the benefits of incorporating short stories into ELT. The data were collected through a questionnaire which was specifically constructed for the study. For this study, the data were coded and evaluated on NCSS (Number Cruncher Statistical System) 2007 & PASS (Power Analysis and Sample Size) 2008 Statistical Software (Utah, USA). The findings revealed that the instructors believed in the benefits of short stories on improving the overall language proficiency, improving the four skills, and the vocabulary skills, raising cultural awareness, besides being a motivating, complementary and engaging material to the limited curriculum. The instructors also shared similar beliefs on the necessity of testing the reading skills and on the efficacy of short stories as they provide a comprehensive reading program. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Incorporation of short stories into ELT in the EFL classroom: Teachers` perceptions | |
dc.title.alternative | Yabancı dil olarak İngilizce sınıflarında kısa hikayelerin İngiliz dili eğitimine uygulanması: Öğretmen algıları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Reading | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Short stories | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.identifier.yokid | 421388 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 314085 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |