Show simple item record

dc.contributor.advisorTöngür, Abdullah Nejat
dc.contributor.authorAkkuş, Çiğdem
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:13Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:13Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664727
dc.description.abstractBu çalışma hazırlık sınıfı öğretmenlerinin İngilizce yabancı dil sınıflarında kısa hikaye okutma konusunu ve İngiliz dili eğitiminde kısa hikaye kullanımının faydalarını nasıl algıladıklarını araştırmak amacını gütmüştür. Veriler bu çalışma için özel olarak hazırlanan bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Veriler, NCSS (Number Cruncher Statistical System) 2007 & PASS (Power Analysis and Sample Size) 2008 Statistical Software (Utah, USA) yardımıyla analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre okutmanların kısa hikayelerin genel dil yeterliğini ve kelime becerisi ile dört beceriyi geliştirme, kısıtlı müfredatı tamamlayan motive edici materyal olanağı sağlama ve bunun yanında kültürel farkındalığı arttırma gibi faydalarına inandıkları ortaya çıkmıştır. Okutmanlar, aynı zamanda, okuma becerisinin ölçülmesi gerekliliği ve kısa hikayelerin kapsamlı okuma programının parçası olarak faydalı olduğu hakkında da benzer inanışları paylaşmaktadır.
dc.description.abstractThis study was conducted to determine the preparatory class instructors? perceptions about including short stories in their EFL classroom and about the benefits of incorporating short stories into ELT. The data were collected through a questionnaire which was specifically constructed for the study. For this study, the data were coded and evaluated on NCSS (Number Cruncher Statistical System) 2007 & PASS (Power Analysis and Sample Size) 2008 Statistical Software (Utah, USA). The findings revealed that the instructors believed in the benefits of short stories on improving the overall language proficiency, improving the four skills, and the vocabulary skills, raising cultural awareness, besides being a motivating, complementary and engaging material to the limited curriculum. The instructors also shared similar beliefs on the necessity of testing the reading skills and on the efficacy of short stories as they provide a comprehensive reading program.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleIncorporation of short stories into ELT in the EFL classroom: Teachers` perceptions
dc.title.alternativeYabancı dil olarak İngilizce sınıflarında kısa hikayelerin İngiliz dili eğitimine uygulanması: Öğretmen algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmShort stories
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.identifier.yokid421388
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314085
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess