Show simple item record

dc.contributor.advisorKalkan, Sevgi
dc.contributor.authorÖzlü, Özden
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:13Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:13Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664723
dc.description.abstractBu araştırmada, uzaktan eğitim metodu ile uygulanan UNESCO'nun öğretmenlere yönelik Sürdürülebilir bir Gelecek için Öğretim ve Öğrenim adlı çoklu ortam programı incelenmiştir.Araştırmada 2010 ? 2011 tarihleri arasında www.unesco.org/education/tlsf adresinde yer alan 4 teması ve 25 modülü bulunan programın web sayfaları için içerik analizi uygulanmıştır. Bu programın araştırılmak üzere seçilmesinin nedeni sürdürülebilirlik konusunun daha büyük kitlelere ulaşmasına yardımcı olabilen en geniş kapsamlı ve dünyaca kabul edilen bir program olmasıdır.Programın içerdiği bir kategori sistemi mevcuttur ve bu kategori sistemi 4 ana temadan oluşmaktadır. Her kategoriye ait sayıları değişiklik gösteren alt başlıklar - modüller bulunmaktadır. Bu modüllerde kullanılan bazı kelimeler kodlanarak kullanıldıkları sıklık derecelerine bakılmıştır. Uzaktan eğitim metodu ile işlevini sürdürerek dünyanın her köşesine ulaşabilen 25 modüllük bu programda en çok kullanılan kelimeler ana temayı oluşturan `sürdürülebilir' kelimesi 99 ve `eğitim' kelimesi 122 defa olarak bulgulanmıştır. Tüm sözcükler içinde `eğitim' sözcüğünün kategorilerde kullanılma oranına bakıldığında %53 kullanılma oranı ile 4. kategoride yer aldığı görülmektedir.Ayrıca SGÖÖ Programı kapsamında işlenen 5 ders incelenerk modüllerin hangi sıklıkta kullanıldığına da bakılmıştır. 1. Derste 25 modülün hepsi birlikte kullanılırken, bu modüllerden 10'ar tanesi 2. ve 3. Derslerde, 9 tanesi 4. Derste ve 12 tanesi 5. Derste kullanıldığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this research, UNESCO?s distance learning multimedia teacher education program entitled `Teaching and Learning for a Sustainable Future? was analysed.In the research, content analysis was applied to the web pages of the program (www.unesco.org/tlsf), which had 4 themes and 25 modules in the 2010-2011 academic year. The reason why the program was chosen was due to it being an enhanced and globally accepted program.The program includes a category system and this system consists of 4 main themes. Each category has subtitles ? modules, varifying different numbers. Some words were encoded to obtain the degree of their frequency. In the 25-module-program, which reaches remote regions of the world through distance learning, the most commonly used words were determined to be `sustainability? ? 99 times, and `education? ? 122 times. When the usage rate of the most frequently used word `education? was analysed in the categories, it was discerned to be in the 4th category with a frequency of 53%.In addition, the 5 lessons taught within the scope of Teaching and Learning for a Sustainable Future were analysed to find out how frequently the modules were used in these lessons. While all 25 modules were used in Lesson 1, 10 modules were used in Lesson 2 and 10 modules in Lesson 3, 9 modules in Lesson 4 and 12 modules in Lesson 5.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUzaktan eğitim metoduyla sürdürülebilirlik eğitimi uygulamaları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA study on sustainable education applications through distance learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDistance education
dc.subject.ytmDistance instruction
dc.subject.ytmOnline learning
dc.subject.ytmSustainability
dc.subject.ytmSustainable development
dc.identifier.yokid421776
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314083
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess