İlköğretim okullarında rastlanan şiddet olaylarına karşı alınan önlemler ve insan hakları
dc.contributor.advisor | Çotuksöken, Betül | |
dc.contributor.author | Çeçen, Sedat Servet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:10:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:10:08Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664680 | |
dc.description.abstract | Şiddet, günümüz dünyasının en büyük sorunlarından biridir. Bu sorunun vardığı boyutları görmek için televizyon kanallarına bakmak veya birkaç gazete okumak yeterlidir. Son zamanlarda şiddet olaylarında meydana gelen artış bütün toplumlar için içinden çıkılamaz ve hayati önem taşıyan bir durum haline gelmiştir. Günümüzde okul, şiddetin yeşerip öğrenildiği ve yaygınlık kazandığı bir alan haline gelmiştir. Bu yüzden ilköğretim okullarında yaygın şiddet davranışlarını, bunların nedenlerini ve bu davranışlara karşı alınan önlemleri iyi analiz etmek, okullarda şiddeti önlemek için yapılması gereken çalışmalardır.Bu çalışma, ilköğretim okullarında artan şiddet olaylarının nedenlerini incelemeyi ve şiddet olaylarına karşı alınan önlemlerin insan hakları açısından uygunluğunu değerlendirilmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada şiddetin kaynakları ve ilköğretim okullarında sıklıkla görülen şiddet davranışları araştırılmıştır. Bu çalışma yapılırken uluslararası insan hakları belgeleri ve Türkiye Cumhuriyeti Anayasası referans alınmıştır. Çalışmanın sonunda şiddetin insan hakları ihlali olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu yüzden okullarda şiddetin önlenmesi için insan hakları eğitiminin yeterli ve doğru bir şekilde yapılması gerektiği ileri sürülmüştür. | |
dc.description.abstract | Violence is one of the biggest problems of today?s world. It is sufficient to watch television channels or to read some newspapers to see the dimensions that the problem has acquired. Lately, the increase in violence has become a tangled and vital circumstance for all the societies. Nowadays, school has become an area where violence is born, learned, and gain wide currency. Therefore, the careful analyses of the violence actions, their reasons and the precautions taken for these actions in elementary schools are needed to be done to prevent the violence in schools.This study aimed to examine the reasons of the increasing violence actions in elementary schools and to evaluate the precautions taken for these actions with the point of view of convenience to human rights. The sources of the violence and the frequent violence actions are investigated in the study. International human rights documents and the Constitution of the Republic of Turkey are taken into reference when evaluating this study. As a result of this study, it is found that the violence is a violation of human rights. For this reason, it is suggested that sufficient and correct human rights education should be given in schools to prevent the violence in schools. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında rastlanan şiddet olaylarına karşı alınan önlemler ve insan hakları | |
dc.title.alternative | Precautions against the increasing violance in primary school and human rights | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İnsan Hakları Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education rights | |
dc.subject.ytm | Violence | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Human rights education | |
dc.subject.ytm | Human Rights Treaty | |
dc.subject.ytm | Human rights | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.identifier.yokid | 429615 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 314108 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |