Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Münevver
dc.contributor.authorKoç, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:07Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:07Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664679
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında çalışan yöneticilerinin zorunlu yer değiştirme suretiyle atanmalarına yönelik yöneticilerin ve öğretmenlerin görüşlerin ortaya koyarak çözüm önerileri getirmektir. Bu amaçla, nitel araştırma veri toplama tekniklerinden yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Bu çalışmada ilköğretim okullarında çalışan yöneticilerin ve öğretmenlerin görüşlerine başvurulmuştur. Bu çalışma İstanbul ilinde, Anadolu yakasındaki beş ilçede on beş yönetici ve on beş öğretmen ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgularda, yönetici ve öğretmenler yöneticilere uygulanan zorunlu yer değişikliği uygulamasına olumlu bakmaktadırlar. Yöneticiler sıralama ölçütlerini oluşturan kriterler hakkında bilgi sahibi iken öğretmenler bu konuda bilgi sahibi değildir. Yöneticiler ve öğretmenler zorunlu yer değiştirme suretiyle atamalarda sıralama ölçütünü oluşturan kriterleri yeterli bulmamaktadır.Zorunlu yer değiştirme suretiyle atama süreleri konusunda yöneticiler ve öğretmenler tüm idarecilere aynı sürenin uygulamasını önermektedirler. Yöneticiler ve öğretmenler, yöneticilerin zorunlu yer değişme sureti ile atamalarının yerleşip devam edeceği düşüncesindeler.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulardan yola çıkarak çeşitli önerilere ulaşılmıştır. Zorunlu yer değiştirme suretiyle atamalarda sıralama ölçütü oluşturulurken yöneticilerin önerilerinin alınması, bu uygulamaya devam edilmesi, tüm yöneticilere aynı sürede zorunlu yer değişikliği suretiyle atama yapılması, zorunlu yer değişikliği uygulamasının eğitimi aksatmayacak dönemde yapılması önerileri yer almaktadır.Anahtar Kelimeler: Eğitim yöneticilerinin rotasyonu, Eğitim yöneticilerinin zorunlu yer değişikliği, okul yöneticilerinin zorunlu yer değişikliği,
dc.description.abstractThe purpose of this research is to propose solutions related to the appointment of the school administrators by means of compulsory replacement, by presenting the views of the administrators and the teachers. In this regard, from the qualitative research data collection techniques, semi-structured interviews have been conducted. In this study, the views of the teachers working in primary schools have been used. This study has been conducted in Istanbul, in 5 districts located on the Anatolian side with the participation of five administrators and fifteen teachers.Regarding the results obtained from this study, it has been found that the administrators and the teachers are positive about the compulsory replacement practice applied to the administrators. As the administrators are informed of the standards that form the sorting criteria, the teachers do not have enough information on this issue. The administrators and teachers do not find the criteria, which constitute the sorting criteria taken into consideration in the appointment of the administrators and the teachers as part of the compulsory replacement procedure, to be sufficient.The administrators and teachers suggest the practice of co-extensive rotation to be applied to all the administrators in the obligatory replacement procedure. Adminisrators and teachers believe that the appointment of administrators and teachers by means of compulsory replacement will be accepted and this application will continue.Various suggestions have appeared as a result of the findings reached at the end of this research. Taking into consideration the offers of the administrators while forming up the sorting criteria, applying co-extensive rotation to all the administrators, conducting the compulsory replacement procedure at a convenient time so that there will be no disruptions in teaching are all among the suggestions.Key words: Rotation of school administrators, compulsory replacement of education administrators, obligatory replacement of school administrators.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticileri ve öğretmen görüşlerine göre okul yöneticilerinin zorunlu yer değiştirmesi
dc.title.alternativeCompulsory rotation of administers due to the ideas of teachers and administers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmCompulsory labour
dc.subject.ytmRotation
dc.identifier.yokid430095
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314126
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess