Türk sinemasında `bireysellik` okumaları: Kaybedenler Kulübü ve Pandora`nın Kutusu örnekleri
dc.contributor.advisor | Oğuzhan, Özlem | |
dc.contributor.author | Özkan, Mehmet Ali | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:10:07Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:10:07Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664673 | |
dc.description.abstract | Modernite, Batılı bir süreç olarak başlamış, ancak dünyanın diğer bölümlerine de kaçınılmaz bir şekilde yayılmıştır. Türkiye de yaşadığı Batılılaşma süreciyle birlikte artık büyük oranda modernleşmiş bir ülke durumundadır. Modern bir ülke olmaksa, modernitenin olumlu yanlarına ilaveten, olumsuz sonuçlarını da üstlenmek anlamına gelmektedir.Bu çalışmada, modernite, on dokuzuncu yüzyıldan başlayarak sosyal bilimcilerin dikkat çektiği olumsuz yanları açısından tartışılmaktadır. Modernite bireylere ağır birtakım sonuçlar da getirmiştir. Bugün insanlar daha riskli bir çevrede yaşamakta, kendilerini güvende hissetmemekte, daha narsisistleşmekte, daha çok yalnızlık çekmektedirler; ilişkileri daha iğreti hale gelmiş durumdadır, hem kendilerine hem birbirlerine hem de çevrelerine daha çok yabancılaşmışlardır.Bu tezin ana sorusu, bütün bu sonuçlardan Türkiye'de yaşayanların nasıl ve ne ölçüde etkilendikleridir. Bunu anlamak için, modernitenin oluşturduğu birey tipini, bireyler arasındaki ilişkileri, durumları sorunsallaştıran filmler taranmış, bunlar arasında öne çıktığı düşünülen iki filmin, Kaybedenler Kulübü ve Pandora'nın Kutusu'nun sosyolojik açıdan çözümlenmesi yoluna başvurulmuştur.Yapılan analizler sonunda, modernitenin sonuçlarının Türkiye'de yaşayan bireylerde de belli oranlarda görüldüğü, bu etkilerin Türkiye halkı tarafından da devralındığı sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | Although modernity started as a Western process, it influenced the other parts of the world. It was inevitable. As a result of a huge transformational process, Turkey has undergone modern changes and nowadays Turkey might be said a modern country. But, being a modern country means taking the problems of modernity as well as its positive results.In this study, modernity is discussed in terms of its negative sides. Modernity has brought to individuals some drastic results as well. Today people live in a very risky environment, they do not feel themselves secure, they are more narcisistic, they are more isolated, their relations are very temporary and artificial, they are alienated to themselves, to each other and to their environment.The core of the study is that, how and to what extent people of Turkey are influenced from the same results. To understand this, sociologically analyzing two films has been chosen as a method.As a result, it is seen that, the same effects of modernity has influenced the Turkish individual to some extent. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Türk sinemasında `bireysellik` okumaları: Kaybedenler Kulübü ve Pandora`nın Kutusu örnekleri | |
dc.title.alternative | Reading `individuality` in Turkish cinema: The examples of Losers' Club and The Box of Pandora | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Narcissism | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Turkish cinema | |
dc.subject.ytm | Modernity | |
dc.subject.ytm | Individual | |
dc.subject.ytm | Alienation | |
dc.subject.ytm | Film analysis | |
dc.identifier.yokid | 429727 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 314122 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |