dc.contributor.advisor | Kuçuradi, İoana | |
dc.contributor.author | Dinç, Hakki | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:10:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:10:05Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664655 | |
dc.description.abstract | Ülkemizde, 6831 sayılı Orman Kanunun 2/B maddesine istinaden Hazine tarafından açılan davalar sonucunda ?şahıslar adına kayıtlı bulunan özel mülkiyetteki tapulu yerlerin, tapu kayıtlarında 2/B maddesine tabidir? şerhinin bulunması nedeniyle, mahkeme kararlarıyla şahıslar adına olan tapular iptal edilerek, Hazine adına tescil edilmektedir.Bu durumda da şahısların ellerindeki devletin vermiş olduğu resmi tapular geçersiz hale gelmekte, kendi mülklerinde işgalci durumuna düşmekte ve ecrimisil (işgal bedeli) borçlarıyla karşı karşıya kalmaktadırlar. Oysa Anayasamızda ve uluslararası belgelerde mülkiyet hakkına büyük önem verilmiş ve sıkı bir koruma altına alınmıştır.İnsan hakları, insanların sırf insan olmalarından dolayı sahip olduğu, devredilemez ve vazgeçilemez haklardır. Uluslararası insan hakları belgelerinde mülkiyet hakkı da insan hakları açısından son derece önemlidir. Kişilerin mal ve mülk dokunulmazlığı vardır. Keyfi olarak hiç kimse mal ve mülkünden mahrum bırakılamaz. Dolayısıyla, eğer yasa gereği bile olsa, bir kişi mal ve mülkünden kamu yararı sebebiyle mahrum bırakılacaksa, ona mahrum bırakıldığı mal ve mülküne karşılık uygun bir tazminat ödenmesi gerekmektedir. Aksi takdirde, mülkiyet hakkı ihlâl edilmiş olur ve bu durum da kişinin mağduriyetine yol açar.2/B arazilerinde kalan, tapulu yerlerin mahkeme kararıyla iptal edilerek, hiçbir tazminat ödenmeden Hazine adına tescil edilmesi, hiç şüphesiz ki, önemli bir mülkiyet sorunudur.Bu tezin birinci bölümünde, mülkiyet kavramının tanımını yaparak, mülkiyet hakkının kişilere verdiği yetkilerin neler olduğunu, 1961 ve 1982 Anayasalarımızda ve uluslararası insan hakları belgelerinde bu hakkın nasıl düzenlendiğini ve bu hakkın nasıl sınırlandırıldığını açıklamaya çalıştık. Daha sonra, 6831 sayılı Kanunun 2/B maddesini ve kadastro kavramını ele aldık. Ülkemizde arazi kadastrosunun ve orman kadastrosunun nasıl yapıldığını, aralarındaki farkların neler olduğunu, tapu sicillerinin nasıl tutulduğunu ve bu sicillerden kimlerin sorumlu olduğunu belirterek, 2/B ile ilgisi nedeniyle Hazine ve Milli Emlak kavramlarını açıklamaya çalıştık.Tezimizin ikinci bölümünde ise, insan hakları kavramına değinerek, insan haklarının neden ve nasıl korunması gerektiğini, mülkiyet hakkının insan haklarıyla bağlantısını tartışmaya çalıştık. Ayrıca, mülkiyet hakkının İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinde nasıl düzenlendiğini ve İnsan Hakları Avrupa Mahkemesinin mülkiyet hakkına bakışını ve değerlendirmesini ele aldık. Esas konumuz olan 2/B alanlarında tapuları iptal edilen şahısların durumunu İnsan Hakları Avrupa Mahkemesinin örnek kararları ışında inceleyerek, mülkiyet hakkı ihlâli olup olmadığı hususunu aydınlatmaya çalıştık.2/B konusuyla ilgili yeni bir yasasının Meclis gündeminde olduğu şu günlerde, Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından bu alanlarda tapuları iptal edilen şahısların tapularının ya iade edilmesine ya da mülklerine karşılık bir tazminat ödenmesine yönelik olarak yapılacak bir düzenlemeyle, 2/B'nin yarattığı mülkiyet sorununun çözüme kavuşabileceği sonucuna vardık. | |
dc.description.abstract | In our country, as a result of the cases processed by the National Treasury according to article 2/B of the Law of the Forests No. 6831, certificates of titles are cancelled and these real estates are registered on behalf of National Treasury.As a result, officially registered title deeds that people have, are invalidated. Moreover, these people are considered as squatters and obliged to pay mesne profits. However, according to our constitution and international law the right to property is accepted as an important right and is protected seriously.Human rights are inalienable rights that human beings possess because they are human beings. Seing that property is considered as a human right in the international instruments, nobody can be arbitrarily deprived of his property. So, even though a person is legally deprived of his property for the sake of public interests, should be properly compensated. Otherwise, that person?s right to property is violated.Cancelling people?s registered title deeds which fall under article 2/B without indemnifying the loss and registering them to National Treasury is obviously an important problem that has to be solved.In the firs part of this thesis the consept of property is defined and the competences provided to individuals by the right to property, as well as the way how this right is regulated and restricted in the Constitution of 1961 and 1982 and in international law are put forward.Subsequently article 2/B of the Law of Forests No.6831, as well as the questions of how to make cadastral surveys of land of forests, what are the differences between these two surveys, how to register certificates of titles and who is responsible for the cadastral records are discussed. The competences of National Treasury and of National Estate are also put forth.In the second part of the thesis, after emphasizing the need to protect human rights and justifying it on the ground of the concept of human rights and after discussing the reasons why it is necessary to do so, an exposition is made of views that discuss whether the right to property is a basic right.Moreover an exposition is made of the regulation of the rights to property in the Europan Convention of Human Rights, as well as of the approach of the European Court of Human Rights to cases related to claims of violations of the right to property. Then decisions of this Court concerning cases of people whose title deeds are canceled because of article 2/B are examined, in order to clarify whether there is a violation of the right to property.In these days, in which the relevant law is on the agenda of the National Assembly, I think that an arrangement which makes possible either to return cancelled title deeds to previous owners or to pay to them an indemnity might resolve the problem created by article 2/B of the Law of Forests No.6831. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hukuk | tr_TR |
dc.subject | Law | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | 6831 sayılı Orman Kanunu`nun 2/B maddesine istinaden tapuları mahkeme kararı ile iptal edilen şahısların durumunun mülkiyet hakkı çerçevesinde incelenmesi | |
dc.title.alternative | A study on the case of those whose deeds were cancelled by court decision on the ground of article 2/B of the Forests Law numbered 6831, in the light of the right to property | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İnsan Hakları Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Laws 6381 numbered | |
dc.subject.ytm | Forest Law | |
dc.subject.ytm | Property right | |
dc.subject.ytm | Human rights | |
dc.subject.ytm | 2/B applications | |
dc.subject.ytm | European Convontion on Human Rights | |
dc.subject.ytm | Laws | |
dc.subject.ytm | National Real Estate Directorate | |
dc.subject.ytm | Land ownership | |
dc.identifier.yokid | 438940 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 314094 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | İnsan Hakları Bilim Dalı | |