Okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasındaki ilişki(İstanbul ili Anadolu yakası örneği)
dc.contributor.advisor | Temel, Ali | |
dc.contributor.author | Önsal, Aşkin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:10:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:10:03Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664642 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı; resmi ve özel ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin görüşlerine göre okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasındaki ilişkiyi belirlemektir.Amaç doğrultusunda hazırlanan anket formu 2011-2012 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili, Anadolu Yakası, Kadıköy, Üsküdar ve Maltepe ilçelerinde bulunan özel ve resmi ilköğretim okullarında görev yapan 328 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 17.0 istatistik programı ve PZT Computator programı aracılığıyla analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda resmi ve özel ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin görüşlerine göre; okulların kültürü güçlü fakat geliştirilmesi gereken düzeyde, okul müdürlerinin de iletişim becerileri etkili fakat geliştirilmesi gereken düzeyde olduğu belirlenmiştir. Araştırmada okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasında istatistiksel açıdan anlamlı pozitif yönlü ilişkilerin olduğu saptanmıştır. Ayrıca okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasındaki ilişkilere dair öğretmenlerin görüşlerinin, okul türlerine, cinsiyetlerine, yaşlarına, kıdemlerine, görev sürelerine, eğitim durumlarına ve görev yaptıkları okuldaki öğretmen sayılarına göre farklılaştığı belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Örgüt Kültürü, Okul Kültürü, İletişim Becerileri | |
dc.description.abstract | ABSTRACTThe purpose of this study was, based on the teachers views, to investigate the relationship between the principals communication skills and the school culture in both public and private primary schools.The questionnaire was conducted by 328 teachers working in Istanbul Asian part, Kadıköy, Üsküdar, Maltepe public and private primary schools.The collected data was analyzed by using SPSS 17.0 and PZT Computator programs.The result of the study was, according to the teachers, the school culture was powerful, the principalscommunication skills were effective but both needed to be improved. In the study, a positive correlation between the principals communication skills and the school culture was found. Moreover, the results revealed that the teachers views changed according to their sex, age, seniority, incumbency, educational background and the number of their colleagues at their school.Key words: Organizational Culture, School Culture, Communication Skills | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasındaki ilişki(İstanbul ili Anadolu yakası örneği) | |
dc.title.alternative | The relationship between the school principals communication skills and the school culture | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Directors | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Communication skill | |
dc.subject.ytm | School culture | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 444032 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327764 | |
dc.description.pages | 171 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |