Show simple item record

dc.contributor.advisorTemel, Ali
dc.contributor.authorÖnsal, Aşkin
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:03Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:03Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664642
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı; resmi ve özel ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin görüşlerine göre okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasındaki ilişkiyi belirlemektir.Amaç doğrultusunda hazırlanan anket formu 2011-2012 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili, Anadolu Yakası, Kadıköy, Üsküdar ve Maltepe ilçelerinde bulunan özel ve resmi ilköğretim okullarında görev yapan 328 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 17.0 istatistik programı ve PZT Computator programı aracılığıyla analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda resmi ve özel ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin görüşlerine göre; okulların kültürü güçlü fakat geliştirilmesi gereken düzeyde, okul müdürlerinin de iletişim becerileri etkili fakat geliştirilmesi gereken düzeyde olduğu belirlenmiştir. Araştırmada okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasında istatistiksel açıdan anlamlı pozitif yönlü ilişkilerin olduğu saptanmıştır. Ayrıca okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasındaki ilişkilere dair öğretmenlerin görüşlerinin, okul türlerine, cinsiyetlerine, yaşlarına, kıdemlerine, görev sürelerine, eğitim durumlarına ve görev yaptıkları okuldaki öğretmen sayılarına göre farklılaştığı belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Örgüt Kültürü, Okul Kültürü, İletişim Becerileri
dc.description.abstractABSTRACTThe purpose of this study was, based on the teachers views, to investigate the relationship between the principals communication skills and the school culture in both public and private primary schools.The questionnaire was conducted by 328 teachers working in Istanbul Asian part, Kadıköy, Üsküdar, Maltepe public and private primary schools.The collected data was analyzed by using SPSS 17.0 and PZT Computator programs.The result of the study was, according to the teachers, the school culture was powerful, the principalscommunication skills were effective but both needed to be improved. In the study, a positive correlation between the principals communication skills and the school culture was found. Moreover, the results revealed that the teachers views changed according to their sex, age, seniority, incumbency, educational background and the number of their colleagues at their school.Key words: Organizational Culture, School Culture, Communication Skillsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasındaki ilişki(İstanbul ili Anadolu yakası örneği)
dc.title.alternativeThe relationship between the school principals communication skills and the school culture
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmSchool culture
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid444032
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327764
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess