Show simple item record

dc.contributor.advisorÇotuksöken, Betül
dc.contributor.authorAlbayrak, Yilmaz
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:58Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:58Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664604
dc.description.abstractBu tez çalışmasında yapılandırmacı paradigma bağlamında öğretmenin rolünün ne olduğu tartışılmaktadır. Bu doğrultuda yapılandırmacı paradigma kuramsal açıdan ve uygulamaları bağlamında incelenmektedir. Çalışma boyunca yapılandırmacı paradigmanın temel varsayımları, ilkeleri ve öğretime ilişkin uygulamaları,öğretmenin rolünü belirleyici ögeler olarak ele alınmakta; geleneksel yaklaşımlardaki öğretmenin rolü yapılandırmacı paradigmayla karşılaştırılmaktadır. Çalışma sonunda yapılandırmacı paradigmanın bilgi ve gerçeklik konusundaki temel varsayımlarının ve öğrenme ilkelerinin, eğitim süreçlerini bütünüyle değişime uğrattığı anlaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Yapılandırmacılık, bilgi, gerçeklik, öğrenme, öğretmenin rolü
dc.description.abstractIn this thesis, the teacher's role in the context of the constructivist paradigm has been discussed. According as, the constructivist paradigm has been investigated in terms of the institutional level and its practises. In this study, the basic assumptions of the constructivist paradigm, its principles and its teaching related practises have been treated as the factors determining the teacher?s role. The teacher's role in thetraditional approaches has been compared to the constructivist paradigm. At the endof the study, it has been understood that the basic assumptions and learning principles of the constructivist paradigm about knowledge and reality totally changes the teaching processes.Keywords: Constructivism, knowledge, reality, learning, teacher?s role.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleYapılandırmacı paradigma bağlamında öğretmenin rolünün incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the teacher's role in the context of the constructivist paradigm.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmInformation
dc.subject.ytmParadigm
dc.subject.ytmEducation philosophy
dc.subject.ytmReality
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.identifier.yokid446053
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326159
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess