Yapılandırmacı paradigma bağlamında öğretmenin rolünün incelenmesi
dc.contributor.advisor | Çotuksöken, Betül | |
dc.contributor.author | Albayrak, Yilmaz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:09:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:09:58Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664604 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında yapılandırmacı paradigma bağlamında öğretmenin rolünün ne olduğu tartışılmaktadır. Bu doğrultuda yapılandırmacı paradigma kuramsal açıdan ve uygulamaları bağlamında incelenmektedir. Çalışma boyunca yapılandırmacı paradigmanın temel varsayımları, ilkeleri ve öğretime ilişkin uygulamaları,öğretmenin rolünü belirleyici ögeler olarak ele alınmakta; geleneksel yaklaşımlardaki öğretmenin rolü yapılandırmacı paradigmayla karşılaştırılmaktadır. Çalışma sonunda yapılandırmacı paradigmanın bilgi ve gerçeklik konusundaki temel varsayımlarının ve öğrenme ilkelerinin, eğitim süreçlerini bütünüyle değişime uğrattığı anlaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Yapılandırmacılık, bilgi, gerçeklik, öğrenme, öğretmenin rolü | |
dc.description.abstract | In this thesis, the teacher's role in the context of the constructivist paradigm has been discussed. According as, the constructivist paradigm has been investigated in terms of the institutional level and its practises. In this study, the basic assumptions of the constructivist paradigm, its principles and its teaching related practises have been treated as the factors determining the teacher?s role. The teacher's role in thetraditional approaches has been compared to the constructivist paradigm. At the endof the study, it has been understood that the basic assumptions and learning principles of the constructivist paradigm about knowledge and reality totally changes the teaching processes.Keywords: Constructivism, knowledge, reality, learning, teacher?s role. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.title | Yapılandırmacı paradigma bağlamında öğretmenin rolünün incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of the teacher's role in the context of the constructivist paradigm. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Teacher behavior | |
dc.subject.ytm | Information | |
dc.subject.ytm | Paradigm | |
dc.subject.ytm | Education philosophy | |
dc.subject.ytm | Reality | |
dc.subject.ytm | Constructivist teaching method | |
dc.identifier.yokid | 446053 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 326159 | |
dc.description.pages | 143 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |