Resmi ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin motivasyonu ve örgüt sağlığı algıları arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Özgeldi, Mürşide | |
dc.contributor.author | Özkan Ebcim, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:09:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:09:55Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664584 | |
dc.description.abstract | Resmi İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Motivasyon Düzeyleri ile Örgüt Sağlığı Algıları Arasındaki İlişki adlı bu çalışmada, resmi ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin motivasyon düzeyleri ile örgüt sağlığı algıları arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır.Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2011?2012 Eğitim Öğretim Yılında İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan Ataşehir İlçesi sınırları içinde yer alan 36 resmi ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 1637 ilköğretim okulu öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise 206 resmi ilköğretim okulu öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Akbaba Altun (1997)'nun geliştirmiş olduğu Örgüt sağlığı ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan motivasyon anketi kullanılmıştır. Üç bölümden oluşan ölçme aracının birinci bölümünde kişisel bilgilere, ikinci bölümünde motivasyon anketi ile ilgili ifadelere, üçüncü bölümünde ise örgüt sağlığı ölçeğine yer verilmiştir.Toplanan veriler Sosyal Bilimler için geliştirilmiş olan SPSS v18.0 istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bu verilerin analizinde Bağımsız t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Pearson Korelasyon Testi kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgulara göre, resmi ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin motivasyon düzeyleri ile örgüt sağlığı algıları arasında pozitif yönlü manidar bir ilişki bulunmaktadır. Ancak öğretmenlerin motivasyon ve örgüt sağlığı algıları ile cinsiyet, öğrenim durumu, branş, görev yılı ve bulunduğu okulda çalışma yılı değişkenlerine göre anlamlı bir fark yoktur.Anahtar Kelimeler: Motivasyon, Örgüt Sağlığı, İlköğretim, Öğretmen | |
dc.description.abstract | In this study, that is called The Relatıon Between Prımary Schools? Teachers Motıvatıon Level And The Perceptıon Of Organızatıonal Health, it?s tried to determine the relation between primary schools? motivation level and the perception of organizational health.The study was modelled as a survey search. The population of the study consists 1637 teachers working in state primary schools in Ataşehir which is district of İstanbul in 2011-2012 educational years. The data gathered from 206 teacher questionnaires was evaluated in the study. As a data gathering medium Akbaba Altun(1997)?s Organizational Health Questionnaire and motivation survey is prepared by researcher are used.The questionnaire consists of three parts; the items are related with personel information in the first part, motivation in the second part and organizational health in the third part. The SPSS (Statistical package For Social Science, 18) packet program was used for the statistical analyses of the data which result from the study.Independent study variables in the analysis of the data obtained with independent t test, One-Way Analysis of Variance and Pearson Correlation were used.It?s understood from the research results that, teachers who are on charge at primary schools have positive relation between their motivation level and the perception of organizational health.However There is no significiant difference between the elementary school teachers? perception of motivation and organizational health with selected variables such as gender, educational status, branch,seniority and the seniority of same school.Keywords : Motivation, Organizational Health, Primary School, Teachers | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Resmi ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin motivasyonu ve örgüt sağlığı algıları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relation between state primary schools? teachers motivation level and the perception of organizational health summary | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | State schools | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Organizational health | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Health | |
dc.identifier.yokid | 434521 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 314112 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |