Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelen, Hacer Nermin
dc.contributor.authorAtasoy, Seda
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:55Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:55Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664581
dc.description.abstractBu araştırma, Türkiye' de üniversiteye ve ortaöğretim kurumlarına girişte uygulanan iki farklı merkezi sınava hazırlanmakta olan, ergenliğin farklı alt dönemlerindeki son sınıf öğrencilerinin sınavlara hazırlanma süreçlerindeki gelecek zaman perspektiflerini ve durumluk kaygı düzeylerini karşılaştırmalı olarak incelemeyi amaçlamaktadır.Çalışmaya, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında halen bir örgün eğitim kurumuna ve sınava hazırlık amacıyla bir dershaneye devam eden, 120 ilköğretim 8. sınıf öğrencisi ve 120 lise son sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 240 katılımcı (118 kız, 122 erkek) dahil edilmiştir. Örneklem, İstanbul' un Mecidiyeköy ve Kadıköy ilçelerinde yer alan iki farklı özel dershaneden küme örnekleme yöntemiyle seçilmiştir.Araştırmada, durumluk kaygı düzeyini değerlendirmek için Spielberger ve arkadaşları (1970) tarafından geliştirilen Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri' nin (STAI) Durumluk Kaygı Ölçeği (STAI-X); gelecek zaman perspektifini değerlendirmek için Nurmi, Seginer ve Poole (1990) tarafından geliştirilen Gelecek Zaman Perspektifi Anketi ve araştırmacı tarafından geliştirilen Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS 19 Windows Paketi ile analiz edilmiştir. Analizlerde, Bağımsız Gruplar t-testi uygulanmış; histogramlar, pasta grafikleri ve içerik analizi tabloları kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, durumluk kaygı düzeyinin ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarına giriş sınavına hazırlanan öğrenciler arasında anlamlı bir şekilde farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Üniversite giriş sınavına hazırlanan öğrencilerin durumluk kaygı düzeyleri, ortaöğretim kurumlarına giriş sınavına hazırlanan öğrencilerden anlamlı düzeyde daha yüksek çıkmıştır. Ortaöğretim ve üniversite giriş sınavına hazırlanan öğrencilerin gelecek zamana ilişkin umut, beklenti ve korkuları arasındaki farkın çok belirgin olmadığı ancak durumluk kaygı düzeyinin düşük ve yüksek olduğu durumlarda gelecek zaman perspektiflerinde anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThis study conducted to investigate state anxiety levels and future time perspectives? of the students from different sub-stages of adolescence comparatively between those who prepare for national high school entrance examinations and university entrance examinations in Turkey.The research was conducted with a total of 240 students (118 girls, 122 boys) compesed of 120 8th graders and 120 12th graders. They were selected from two different private preparation institutions located in Kadıköy and Mecidiyeköy through using the clustering sampling method.State Anxiety Scale (STAI-X) of State-Trait Anxiety Inventory (STAI) designed by Spielberger et al (1970) was conducted with the purpose of assessing state anxiety levels of adolescents; Future Orientation Questionnaire designed by Nurmi, Seginer and Poole (1990) was conducted with the purpose of assessing students? hopes, fears and expectations about the future and Demographic Form prepared by researcher was used to gather some demographic information about the participants. The collected data were analyzed with means of SPSS 19 Windows Package Software. In the analyses; Independent Samples t-test, histograms, pie charts and content analysis were used.The results revealed differences regarding state anxiety level between the students preparing for high school and university entrance examinations. The students who prepare for university entrance examinations have significantly higher levels of state anxiety compared to those prepare for high school entrance examinations. It was also concluded that even there is no significant difference between two groups in terms of their future hopes, expectations and fears; there are some differences regarding their future time perspectives according to their having a higher or a lower state anxiety level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleFarklı yaş gruplarının merkezi sınavlara hazırlanma sürecindeki durumluk kaygı düzeyleri ve gelecek zaman perspektiflerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeA comparison of state anxiety levels and future time perspectives of students among different age groups before national examinations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmÖSYM
dc.subject.ytmStudent Selection Placement Examination
dc.subject.ytmLevel Determination Exam
dc.subject.ytmDevelopment psychology
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSituational Incessant Worry Inventory
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmAnxiety level
dc.subject.ytmTest anxiety
dc.subject.ytmState anxiety
dc.identifier.yokid434624
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314103
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineGelişim Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess