Odaklanmış dikkat ile sosyal beceri düzeyi arasındaki ilişkinin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Üge, Mehmet Bayhan | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:09:54Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:09:54Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664574 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, 12-14 yaş arası ergenlerin odaklanmiş dikkat ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu genel amaç çerçevesinde, odaklanmış dikkati ölçmek için Stroop Testi TBAG Formu ve Sosyal beceri düzeyini belirlemek için Matson Sosyal Beceri ölçeği uygulanmıştır. Çalışma kapsamına, bir ilköğretim okulu ve bir özel okuldan toplam 80 öğrenci alınmıştır.Araştırma sonucunda kız ergenlerin olumlu sosyal davranış düzeylerinin daha yüksek olduğu, kız ergenlerin olumsuz sosyal davranış düzeylerinin erkek ergenlerden daha düşük olduğu bulunmuştur. Odaklanmış dikkat becerileri gerektiren renkli kelimeleri okuma ve renk söyleme görevleri ile ilişkili alt testlerde kız ergenler lehine anlamlı bir bulgu elde edilmiştir. Odaklanmış dikkat ile sosyoekonomik düzey arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Sonuç olarak odaklanmış dikkat ile olumlu/olumsuz davranışlar arasında anlamlı ilişki olduğu görülmüş ve cinsiyetler arasında hem sosyal davranış hem de dikkat becerileri yönünden kızlar lehine anlamlı fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu veriler ışığında hem ekonomik düzeyin hem de cinsiyetlerin sosyal beceriler ile dikkat üzerinde etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to analyze the relation between focused attention and social skills. In this context; Stroop Test TBAG Form has been used in order to measure focused attention and Matson Social Skills Scale for Social skills. The 80 participants have been selected randomly from a public school and a private school. In accordance with this aim data had been analyzed. Implementations of the tests had been executed in a quite place to avoid all distractions. All gained information evaluated by using Statistical Package for Social Sciences (SPSS) for Windows.As a result; female adolescents? positive social behaviour level is higher than the males. Also the negative social behaviour level is lower than the males. The focused attention tests related to the tasks about reading colourful words and telling the colours. Results of the test are significant in favor of female adolescents in attention. According to the results the relation between focused attention and socioeconomic status is significant.As a result significant difference was found between focused attention and positive/negative social behaviours has been found. Also there was a significant difference between genders in social behaviours and attention skills in favor to female participants. It was concluded that socioeconomic level and gender are related with attention and social skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Odaklanmış dikkat ile sosyal beceri düzeyi arasındaki ilişkinin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Investigating of relation between selective attention and social skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Attention | |
dc.subject.ytm | Focused attention | |
dc.subject.ytm | Skill | |
dc.subject.ytm | Skill performance | |
dc.subject.ytm | Social skill | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Development psychology | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Socio-economic level | |
dc.identifier.yokid | 433427 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 314129 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Gelişim Psikolojisi Bilim Dalı |