Show simple item record

dc.contributor.advisorTemel, Ali
dc.contributor.authorÖzer, Serpil
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:52Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:52Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664561
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim 1.sınıf öğretmenlerinin genel yeterliklerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını İstanbul ili Kartal ilçesinde 25 sınıf öğretmeni ve 5 yöneticisi bulunan resmi bir ilköğretim okulundaki sınıf öğretmenleri ve yöneticiler oluşturmuştur. Araştırma 14 sınıf öğretmeni ve 5 yönetici ile gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda; yöneticiler ve öğretmenler çocuğu 1. sınıfa başlayacak velilerin okul ve öğretmen seçimine ilişkin telaş ve tedirginlikleri konusunda velilere hak vermektedirler. Öğretmenlerin çok büyük bir kısmı çocuğu 1. sınıfa başladığında gönül rahatlığıyla meslektaşlarının sınıflarına veremeyeceklerini; buna karşın yöneticilerin büyük bir çoğunluğu verebileceklerini ifade etmişlerdir. Yöneticiler velilerin en çok öğretmenin çocuğu birden beşe kadar okutmasını, bırakmamasını; öğretmenler ise öğretmenin öğrenciye olan yaklaşımını, şefkatini, sevgisini ve ilgisini önemsediklerini düşünmektedirler.Öğretmenler ve yöneticiler, öğretmenlerin adil olduklarını, farklı görüş ve eleştirilere açık olmadıklarını, ailelerle ilişkilerinde tarafsız olmadıklarını, öğretmenler arasında iş birliğinin olmadığını, olanların ise yetersiz olduğunu ifade ederlerken; ölçme-değerlendirme ve etkili bir öğrenme ve öğretme süreci planlama konusunda ise öğretmenleri yetersiz bulduklarını belirtmişlerdir.Öğrencileri tanıma, bilgi iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma, çevreyi tanıma ve dikkate alma, aileyi eğitim-öğretim sürecine dâhil etme, mesleki gelişimlerini sağlamak için yapılan çalışmalara katılmaya istek duyma gibi konularda yönetici ve öğretmenlerle yapılan görüşmelerden farklı bulgular elde edilmiştir.Araştırma kapsamında elde edilen bulgular, çeşitli önerilerin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Öğretmen genel yeterliklerinin geliştirilmesine ilişkin uygulayıcılara ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Yeterlik, Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the views of teachers and administrators which are related to general competencies of the first-class teachers in primary schools. The research has been carried out by using the semi-structured interview technique that is one of those qualitative research methods.The participants of this research has been formed by twenty five class teaches in İstanbul in Kartal and some of class teachers of a formal primary school that has five managers. As the result , the research has been carried out with the help of fourteen class teachers and five managers.The findings obtained from the search shows that administrators and teachers are sharing the same flurry and anxiety of parents -having a first class students- in the matter of school and class teacher selection.A great majority of teachers have stated that they would not be able to give those children under the training of their colleaques when they would attend the first class, whereas a large majority of managers have stated the opposite.Managers think that parents care the most about a class teacher?s ever lasting education from the first class to the fifty class while the teachers care about the attitudesof a tutor towards the students and his/her compassion, love and interest fort hem.Teachers and managers express that tutors are fair on the other hand they say that they are not open to different opinions and criticisms. Adding to these according to some teachers and managers the teachers are not neutral in the relationship with families. Moreouer managers express that they don?t have a sufficient cooperation between them, as well as they find teachers insufficient for planning the processes of learning and teaching.Different findings have been obtained from the interviews with teachers and managers about getting to know students, using information and communication technologies effectively, including the family into the educational process and their request for the participation in studies providing professional developments.Findings of the research provide to emerge many kinds of suggestions. Teachers are suggested about the development of general proficiency.Key Words: Proficiency, General Competencies For The Teaching Professionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlere ve yöneticilere göre ilköğretim 1. sınıf öğretmenlerinin genel yeterlikleri bakımından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of first class teachers in primary school in terms of general competencies according to teachers and administrators
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.identifier.yokid432597
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314082
dc.description.pages182
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess