Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzüdoğru, Osman Murat
dc.contributor.authorCantekin, Berna
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:48Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:48Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664537
dc.description.abstractBu niceliksel çalışma Türkiye'deki Türk İngilizce öğretmenlerinin derslerinde eleştirel okumayı öğretmelerindeki algılarını ortaya koymak için uygulanmıştır. Bu alanda öğretmen algılarını ortaya koyan bir ölçek bulunmaması sebebiyle, veriler bu çalışma için özel olarak hazırlanan Lickert tipi bir anket aracılığıyla toplanmıştır. 35 maddeden oluşan anket; çeşitli okullarda, farklı seviyelerdeki öğrencilere İngilizce öğreten 200 Türk İngilizce öğretmenine uygulanmıştır. Veriler, SPSS 10 (Statistical Package for Social Sciences) yardımıyla analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin eleştirel okumanın farkında oldukları ve eleştirel okumayı, eleştirel söylem çözümlemesinin tanımlama, yorumlama ve açıklama boyutlarını kapsayacak şekilde derslerinde uyguladıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca onlara eleştirel okuma derslerinde kullanabilecekleri kullanışlı bir ders formatı ve yardımcı sorular da bu çalışmada paylaşılmıştır.Anahtar kelimeler: okuma, eleştirel okuma, eleştirel söylem çözümlemesi, öğretmen algıları.Anahtar kelimeler: okuma, eleştirel okuma, eleştirel söylem çözümlemesi, öğretmen algıları.
dc.description.abstractThis quantitative study was conducted to find out the perceptions of non-native English teachers in Turkey in teaching Critical Reading in their lessons. Since there have been no instruments in the field which present teacher perceptions, the data were collected via a Likert scale - questionnaire, specifically constructed for the study. The questionnaire with 35 items was conducted to 200 non-native English teachers who teach English to students at different levels in a variety of schools in Turkey. The data were coded and evaluated on SPSS 10 (Statistical Package for Social Sciences). The findings revealed that teachers are aware of Critical Reading and they apply it in their lessons in a way comprising dimensions of description, interpretation and explanation of Critical Discourse Analysis. Moreover, a practical format, which they can use in their classroom applications, and supportive questions have also been shared in this study.Key words: reading, critical reading, critical discourse analysis, teacher perceptions.Key words: reading, critical reading, critical discourse analysis, teacher perceptionen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTeachers` perceptions in teaching critical reading: A quantitative study of the teachers of English as a foreign language in Turkey
dc.title.alternativeEleştirel okumayı öğretmede öğretmen algıları:Türkiye'de İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten öğretmenler üzerine niceliksel bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmCritical discourse analysis
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmCritcal reading
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmReading
dc.identifier.yokid451802
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326168
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess