Show simple item record

dc.contributor.advisorGöz, İlyas
dc.contributor.authorCanan, Nağme
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:48Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:48Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664530
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim düzeyinde iki dilli ve tek dilli çocukların dil gelişimleri, üstdil becerileri ve zihin kuramı gelişimleri incelenerek, iki dilli olmanın zihin kuramı gelişimi üzerindeki etkilerini saptamaktır. Araştırmanın örneklemini İstanbul Anadolu ve Avrupa Yakası'nda bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel anaokullarında okuyan, yaşları 48 ve 71 ay arasında değişen 12 kız ve 18 erkek, toplam 30 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmanın sonuçlarına göre zihin kuramı gelişiminde iki dilli ve tek dilli olmanın istatistiksel olarak anlamlı bir etken olduğu, ancak üstdil becerilerinin bir etkisinin olmadığı ortaya çıkmıştır. Araştırmanın sonuçları, iki dillilik ve yaşa göre yapılan analizlerin sonuçlarına bağlı olarak ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of the present study is to investigate bilingual and monolingual preschooler?s language developments, metalinguistic abilities and theory of mind development, to detect the effect of bilingualism on the theory of mind development. 12 girls and 18 boys whose ages changes between 48-71 months old who study in private preschools which depend on Ministry of Education in Anatolian and Europe side in İstanbul, 30 children participated in this research.The results of the study revealed significant effects of bilingualism and monolingualism on theory of mind but it is appeared that metalinguistic abilities don?t effect. The results of the research is investigated that it depends on the results of the analyses which is committed according to bilingualism and age.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOkul öncesi dönem çocuklarda iki dilliliğin zihin kuramı gelişimi üzerine etkisi
dc.title.alternativeEffect of bilingualism on theory of mind development of preschoolers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBilungualism
dc.subject.ytmTheory of mind
dc.subject.ytmMental development
dc.subject.ytmDevelopment
dc.subject.ytmDevelopment psychology
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool period
dc.identifier.yokid449144
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326164
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineGelişim Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess