Okul öncesi dönem çocuklarda iki dilliliğin zihin kuramı gelişimi üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Göz, İlyas | |
dc.contributor.author | Canan, Nağme | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:09:48Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:09:48Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664530 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim düzeyinde iki dilli ve tek dilli çocukların dil gelişimleri, üstdil becerileri ve zihin kuramı gelişimleri incelenerek, iki dilli olmanın zihin kuramı gelişimi üzerindeki etkilerini saptamaktır. Araştırmanın örneklemini İstanbul Anadolu ve Avrupa Yakası'nda bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel anaokullarında okuyan, yaşları 48 ve 71 ay arasında değişen 12 kız ve 18 erkek, toplam 30 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmanın sonuçlarına göre zihin kuramı gelişiminde iki dilli ve tek dilli olmanın istatistiksel olarak anlamlı bir etken olduğu, ancak üstdil becerilerinin bir etkisinin olmadığı ortaya çıkmıştır. Araştırmanın sonuçları, iki dillilik ve yaşa göre yapılan analizlerin sonuçlarına bağlı olarak ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of the present study is to investigate bilingual and monolingual preschooler?s language developments, metalinguistic abilities and theory of mind development, to detect the effect of bilingualism on the theory of mind development. 12 girls and 18 boys whose ages changes between 48-71 months old who study in private preschools which depend on Ministry of Education in Anatolian and Europe side in İstanbul, 30 children participated in this research.The results of the study revealed significant effects of bilingualism and monolingualism on theory of mind but it is appeared that metalinguistic abilities don?t effect. The results of the research is investigated that it depends on the results of the analyses which is committed according to bilingualism and age. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Okul öncesi dönem çocuklarda iki dilliliğin zihin kuramı gelişimi üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | Effect of bilingualism on theory of mind development of preschoolers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Bilungualism | |
dc.subject.ytm | Theory of mind | |
dc.subject.ytm | Mental development | |
dc.subject.ytm | Development | |
dc.subject.ytm | Development psychology | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.identifier.yokid | 449144 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 326164 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Gelişim Psikolojisi Bilim Dalı |