dc.contributor.advisor | Özgeldi, Mürşide | |
dc.contributor.author | Ayhan, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:09:47Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:09:47Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664526 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma; Kız Teknik ve Meslek Liselerinde görev yapan yöneticilerin, etkili liderlik özelliklerinin, öğretmen görüşlerine göre hangi düzeyde olduğunun tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırma Kocaeli ilinin 6 ilçesinde bulunan, 8 Kız Teknik ve Meslek Liselerinde görev yapan 218 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma için toplanan veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Bu araştırmada, Kız Teknik ve Meslek Lisesi yöneticilerinin etkili liderlik yeterliklerini belirlemek amacıyla; okulda çalışan öğretmenlerin algılarıyla; cinsiyet, yaş, branş, eğitim durumu, mesleki kıdem, ve aynı müdürle çalışma süreleri gibi değişkenlere göre inceleme yapılmıştır.Bu araştırmadaki veriler Okul yöneticilerinin liderlik özellikleri ölçeği anketi ile toplanmıştır. Öğretmenler okullarında birebir ziyaret edilerek anketler uygulanmış ve gereken yerlerde açıklamalar yapılmıştır. Anket 30 sorudan oluşmaktadır.Araştırmada kullanılan Okul yöneticilerinin liderlik özellikleri ölçeği dört alt faktörden oluşmaktadır. Veriler % (yüzde), t-testi, Anova (Tekyönlü varyans analizi), scheffe testi yapılarak yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda Okul yöneticilerinin liderlik özellikleri ölçeğine göre okul yöneticilerinin etkili liderlik yeterlikleri; öğretmenlerin, cinsiyet, yaş, branş, eğitim durumu, mesleki kıdem, ve aynı müdürle çalışma süreleri değişkenine göre anlamlı farklılıklar gözlenmiştir.Anahtar sözcükler: Liderlik, etkililik, etkili liderlik, etkili okul | |
dc.description.abstract | This research aims to determine effective leadership of Girl Technical and Vocational High School managers according to the teachers? opinions.The research has been done on 218 teachers who work within 8 Girl Technical and Vocational High Schools in 6 borough. The data which had been collected for research has been analyzed by SPSS packet programme.In this research, for determining effective leadership sufficiency of Girl Technical and Vocational High School managers; effective leadership sufficiency of vocational high school managers were examined according to the variables by the perception of working teachers in school such as; sex, age, branch, education level, professional seniority and the duration of working with the same manager.The date in this research has been collected by a scale questionnaire called The leadership properties of school managers .By visiting the teachers one by one, questionnaires were applied and explanations had been done. The questionnaire consists of 30 questions.The leadership properties of school managers scale which was used in the research consists of four sub factors. The data was paraphrased by doing percentage , t-test, Anova (mono directional variance analysis) and Scheffe Test.As a result of the research, according to the The leadership properties of school managers scale; in the sufficiency of school managers effective leadership, meaningful differences were observed due to the teachers sex, age, branch, education level, professional seniority and duration of work with the same manager.Key words: leadership, effectiveness, effective leadership, effective school | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kız teknik ve meslek liselerindeki yöneticilerin, etkili liderlik özelliklerinin araştırılması(Kocaeli ili örneği) | |
dc.title.alternative | Research of effective leadership characteristic of girl technical and vocational high school managers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Transactional leadership | |
dc.subject.ytm | Girls' technical schools | |
dc.subject.ytm | Kocaeli | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.subject.ytm | Girl vocational high schools | |
dc.identifier.yokid | 450217 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 326167 | |
dc.description.pages | 181 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |