Türkiyede adli kolluk birimlerinin sorunları ve çözüm önerileri
dc.contributor.advisor | Apaydın, Bahadır | |
dc.contributor.author | Aydinlioğlu, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:09:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:09:41Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664475 | |
dc.description.abstract | Ülkemizde kolluk kuvvetleri toplum genelinde asayişin temininde ve huzurun sağlanmasında vazgeçilmez bir unsurdur. Huzuru sağlamakla beraber, bir suç işlendikten sonrada suçluların yakalanması ve bu suçlarla ilgili her türlü maddi delillerin kurallarına uygun bir şekilde toplanıp incelenmesi ve değerlendirilmesi sonucunda bu suçların aydınlatılması sağlanmaktadır. Bu konuda özellikle adli kolluğa çok önemli görevler düşmektedir. Özellikle suç işlenmesi sonrasında başlayacak olan adli süreç de zaman büyük önem arz etmektedir. Suçlarla alakalı her türlü delili uygun şartlarda toplayarak gerekli adli mercilere sağlıklı bir şekilde ulaştırılması gerekmektedir. Bunun için de deneyimli ve konusunda uzmanlaşmış bir personele ihtiyaç duyulmaktadır. Ülkemizde uzun yıllardan beri bu konularla ilgili olarak ihtiyacı hissedilen adli kolluğun kurulması ile görev ve yetkilerinin çizilmesi yönünde birçok fikirler ortaya konulmuştur.Son olarak ülkemizde 2005 yılında yürürlüğe giren Ceza Muhakemesi Kanunun' da adli kolluğun kurulmasına yönelik olarak kanuni düzenlemeler yapılmıştır. 2005 yılından sonra adli kolluk kurularak genel kolluk içerisinde yapılandırılmıştır. Adli kolluk, hizmet ifası aşamasında gerek mevzuatlardan ve gerekse uygulamalardan kaynaklanan birçok sorunlar ile karşılaşmaktadır. Bu sorunlar, idari görevler ile birlikte adli kolluk personeli üzerindeki iş yükünü artırmaktadır. Bu durum personeli bir takım sıkıntı ve stres içerisine sokarak iş verimini büyük oranda etkilemektedir. Bu tür sıkıntılar soruşturma evresinde adli kolluğun bir takım hatalar yapmasına sebebiyet verebilmektedir.Araştırmamızın amacı; Adli görevlerde kolluk, Cumhuriyet Savcılığına bağlı olarak görev yapmaktadır. Adli kolluğun görevi esnasında gerek mevzuatlardan ve gerekse uygulamalardan kaynaklanan sıkıntı ve sorunların oluştuğu görülmektedir. Oluşan sorunları tespit ederek bunlara ne gibi çözümlerin üretilebileceği üzerinde durulmaya çalışılacaktır. Adli kolluğun sıkıntı ve sorunlarının giderilmesi, kolluğun soruşturma evresinde daha dikkatli ve titiz çalışmasını sağlayacaktır. Bu durum soruşturma aşamasının daha sağlıklı, eksiksiz irdelenmesini sağlayacak ve tahkikat evraklarının daha iyi ve titiz hazırlanarak adli mercilere sunulmasını sağlayacaktır. Adli sürecin daha kısa sürede ve sağlıklı bir şekilde sonuçlandıracaktır.Sonuç olarak; Adli kolluk personellerinin gerek mevzuatlardan ve gerekse de uygulamalardan kaynaklanan birçok sorunlarının olduğu anlaşılmaktadır. Ancak bu sorunların çözümsüz olmayıp, yapılacak bazı düzenlemelerle ortadan kaldırılabileceği kanaati hâsıl olmaktadır. Adli kolluğun kendi üst amirleri, Cumhuriyet Savcıları ve mülki idare amirleriyle olan ilişkilerinin sonucunda oluşan sorunların görevin ifasını etkileyecek derecede olmadığı bazı mevzuat düzenlemeleri ve karşılıklı iletişimlerle çözülebileceği görülmüştür. Adli kolluğun genel kolluktan ayrılarak bağımsız bir kolluk olarak Cumhuriyet Savcılığına bağlanmasının da yeterince fayda sağlamayacağı, aksine bir takım sıkıntıları da beraberinde getireceği anlaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Adli Kolluk, Cumhuriyet Savcısı, Genel Kolluk, Mülki Amir, | |
dc.description.abstract | Law-enforcement officers in our country is an indispensible factor in terms of providing the public security and common peace. They bring not only peace and security, but also they collect, combine and evaluate all the concrete evidence in order toland a criminal and deciphert hecase. In this respect, law-enforcement officers play an important role.Especially, in terms of the legal process which starts witht he incidence of the crime, time plays a crucial role. It is an essentiality to collect the evidence in proper way sand take it totheju dicialaut horities safe and sound. Forthis, qualified and professional personel sare supposed to take part in. Many idea sand opinions have been stated to form and authorize then ecessary legal forces for a long time. Lastly, in the criminal procedure law which inured in 2005, many legal regulations were made in order to form the legal forces. Since then, legal force has been restructured into the common policeforce. Legal force can confront many problems arising from legistations and applications during the service process. These problems may put the personel into somekind of trouble sand make them nervous. As a result of this, the job efficiency of the sepersonnels declines. More over, the set roubles can cause the authorized legal forces to make mistakes or take wrong decisions during the process of investigation.The aim of this study is to identify the concept of force in terms of jurisdiction of Public Prosecution Office. It is clearly seen that legal forces have some troubles stemming not only from legislations but also applications during the service process. We aim at first detecting and identifying these problems and then finding out solutions for them. Eliminating and solving the problems of legal forces will enable the force to work more carefully and meticulously during the interrogation. There sults we got from thein terrrogations will make the legal process end thoroughly and in a short time.As a conclusion, It is understood that the personels of the legal forces have problems related with both regulations and applications. However. These problems are not insoluable. In contrast, they can be eliminated with some adjustments or precautions. It is clearly revealed that the problems which legal forces have with their chiefs can also be eliminated with mutual communications or regulations. The fact that the legal forces will unite the Public Prosecution Office is not going to give an advantage at all but a disadvantage.Key word: judicial Force, Law-enforcement officers, Legal force, head of a department | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hukuk | tr_TR |
dc.subject | Law | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Türkiyede adli kolluk birimlerinin sorunları ve çözüm önerileri | |
dc.title.alternative | Problems and solutions in Turkey, the judicial police units | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kamu Hukuku Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Security policies | |
dc.subject.ytm | Judicial police | |
dc.subject.ytm | Security | |
dc.subject.ytm | Security services | |
dc.subject.ytm | Safety forces | |
dc.identifier.yokid | 465356 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327756 | |
dc.description.pages | 197 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |