Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Oktay
dc.contributor.authorAydin, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:39Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:39Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664459
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı İstanbul ili Çatalca İlçesindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin ilköğretim 4-8. sınıflarda çoklu zeka uygulamalarının eğitim öğretim süreçlerine etkisi ile ilgili görüşlerinin incelenmesidir. Deneysel Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırma 2011-2012 eğitim öğretim yıllarında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı İstanbul İli Çatalca İlçesindeki İlköğretim okullarında görev yapan ve tesadüfü (random) yöntemle belirlenmiş 176 öğretmen ile yürütülmüştür.Araştırmada veri toplamak amacıyla öğretmenlere, araştırmacı tarafından geliştirilen ?Çoklu Zekâ Uygulamaları Değerlendirme Anketi? uygulanmıştır.Araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, bağımsız gruplar t testi ve korelasyon tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonunda aşağıdaki bulgular elde edilmiştir:1.Öğretmenler, okulun fiziki özelliklerini, öğrenme-öğretme süreçlerini, eğitim materyallerini sayısal çeşit ve niteliği bakımından çoklu zekâ uygulamaları kapsamında olumsuz görmektedirler. Bununla birlikte öğretmenlerin çoklu zekâ uygulamaları kapsamında kendilerine ilişkin algılarının olumsuz olmadığı görülmektedir.2.Cinsiyet ve görev türü değişkenlerine göre katılımcıların çoklu zeka uygulamalarına ilişkin görüşleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.3.Öğretmenlerin mesleki kıdemleri çoklu zeka uygulamalarına ilişkin görüşlerini anlamlı şekilde etkilemektedir.Anahtar Kelimeler:Çoklu Zekâ, Öğretmen Görüşleri, İlköğretim
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyse the opinions of the teachers who work at the elementary schools in Çatalca, Istanbul about the effects of multiple intelligence practices to education and training processes in 4th-8th grades.The design of the study is experimental survey model and it was carried out with randomly selected 176 teachers who worked in State Elementary schools in Çatalca, Istanbul in the 2011-2012 academic year.In order to collect the data of the study, ?Multiple Intelligence Practices Evaluation Survey? was formed by the researcher and this survey was applied to the participants.Frequency, percentage, independent samples t test and correlation techniques were used to analyse the data of the study. The following findings were obtained as a result of the study:1.Teachers have negative thoughts about the physical characteristics of the school, learning and teaching processes, variety and quality of the training materials within the multiple intelligence practices. However, they do not have negative perceptions about themselves.2.Significant differences were found between the participants? opinions about the multiple intelligence practices according to gender and position type variances.3.Professional seniorities of teachers effect their opinions about multiple intelligence practices significantly.Key Words: Multiple İntelligence, Teachers, Elementary Schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYönetici ve öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okullarında çoklu zekâ modelinin uygulanma koşullarının incelenmesi
dc.title.alternativeAnalizing the implementation provisions of multiple intelligence model at primary education according to the direktors and teachers opinions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10002225
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345632
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess