İlk ve orta dereceli okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik rolleri: Beyoğlu İlçesi örneği
dc.contributor.advisor | Çetin, Münevver | |
dc.contributor.author | Altaş, Murat | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:09:37Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:09:37Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664446 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, İstanbul ili Beyoğlu ilçesindeki ilk ve orta dereceli okullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin `?okul yöneticilerinin öğretimsel rolleri??nin öğretmenler tarafından değerlendirilmesini kapsamaktadır. Tarama modelinde ele alınan çalışmanın evrenini 2012- 2013 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Beyoğlu ilçesinde görev yapan ilk ve orta dereceli okulların müdürleri ve öğretmenleri oluşturmaktadır. 2012/2013 eğitim öğretim döneminde eğitim sistemimizdeki yenilikler neticesinde alınan karar gereği ilçedeki ilköğretim okulları ilkokul ve ortaokul şekline dönüştürülmüştür. 4+4+4 eğitim sisteminden önce 25 adet ilköğretim okulu bulunan Beyoğlu ilçesinde 24 ilkokul, 24 ortaokul, 2 İmam Hatip Ortaokulu?nun hizmet vermesi kararlaştırılmış, çalışma süresince okul dönüşümleri devam etmiştir. Çalışmamızda öğretmenlerin verdiği cevaplar cinsiyet, kıdem, mezun olduğu okul, branş, sınıfındaki öğrenci sayısı değişkenlerine göre analiz edilmiştir. İlk ve orta dereceli okullarda çalışan öğretmenlerin yöneticilerinin öğretimsel liderlik algılamasında tüm alt boyutlar ile öğretmenlerin cinsiyetleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmamıştır.İlk ve orta dereceli okullarda çalışan öğretmenlerin yöneticilerinin öğretimsel liderlik algılamasında okul amaçlarının belirlenmesi ve paylaşılması alt boyutu ile öğretmenlerin branşları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmamıştır.İlk ve orta dereceli okullarda çalışan öğretmenlerin yöneticilerinin öğretimsel liderlik algılamasında öğretmenlerin desteklenmesi ve geliştirilmesi alt boyutu ile öğretmenlerin branşları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmamıştır.Öğretmenler tarafından okul amaçlarının belirlenmesi ve paylaşımı boyutundaki tüm maddeler ve toplamı ?çoğu zaman? olarak değerlendirilmiştir.Öğretmenler tarafından öğretim süreci ve öğrencilerin değerlendirilmesi boyutundaki tüm maddeler ve toplamı ?çoğu zaman? olarak değerlendirilmiştir.Öğretmenler tarafından düzenli öğrenme ve öğretme çevresi oluşturma? boyutundaki tüm maddeler ve toplamı ?çoğu zaman? olarak değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Lider, yönetici, öğretimsel lider, eğitim, öğretmen, öğrenci | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to evaluate ?the school administrators? instructional roles? by the administrators and the teachers at primary and secondary schools in Beyoğlu district of Istanbul. The population of the study dealt with screening model is the administrators and the teachers of the primary and secondary school levels of the schools during the 2012-2013 academic year in Beyoğlu district in Istanbul. As a result of the innovations in educational system, elementary schools have been divided and transformed to primary and secondary schools. While there were 25 elementary schools in Beyoğlu district in Istanbul before the 4+4+4 educational system, it was agreed to grow into 24 primary schools, 24 secondary schools, 2 religious vocational secondary school serving and the school conversions continued throughout the study.In this study, the answers of the teachers were analyzed according to the variables as gender, seniority, the graduation school, branch, the number of students in the class.As a result, there is not a statically significant difference between all the sub-dimensions and gender in the primary and secondary school teachers? perception of administrators? instructional leadership.There is not a statistically significant difference between in the sub-dimension of ?Determination and Sharing the Objectives of School? and the branch of the teachers in the primary and secondary school teachers? perception of administrators? instructional leadership.. There is not a statistically significant difference between in the sub-dimension of ?Supporting the Improvement of Teachers? and the branch of the teachers in the primary and secondary school teachers? perception of administrators? instructional leadership.All the items of ?Determination and Sharing the Objectives of School?, ?The Teaching Process and the Assessment of Students? and ?Creating a regular learning and teaching atmosphere? are evaluated as ?Usually? by the teachers.Key Words: Leadership, Administrator, Instructional Leadership, Instruction, Teacher, Student | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlk ve orta dereceli okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik rolleri: Beyoğlu İlçesi örneği | |
dc.title.alternative | The primary and secondary school administrators instructional roles: The sample of Beyoglu District | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10003260 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 345634 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |