Show simple item record

dc.contributor.advisorKarasar, Şahin
dc.contributor.authorÖztürk, Ömer Faruk
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:37Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:37Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664444
dc.description.abstractGünümüzde örgütlerde oluşan yeniden yapılanmaların temelleri 20. yüzyılda meydana gelen siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmelerle atılmıştır. Bu dönemde küreselleşmenin yaygınlık alanının artması, neoliberal uygulamalara karşı eğilimlerin artması, dünyada soğuk savaş sonrası yaşanan siyasal dönüşümler ve son yıllarda bütün dünyayı etkisi altına alan ekonomik çalkantılar örgütler ve organizasyonların yapılanmasında da etkili olmuştur. Özellikle 20. yüzyılın son çeyreğinde Soğuk Savaşın Amerika Birleşik Devletlerini öncül devlet pozisyonuna getirecek şekilde sonuçlanmış olması ve liberal politikaların bu dönemden itibaren devletler tarafından hızlı bir biçimde uygulamaya konması ekonomide kamu tekelinden özel teşebbüse geçişin temel sebebi olmuştur. Teknolojik gelişmelerin öngörülemez bir biçimde hayatın her alanında hissedilmesi de bu unsurlara eklenince küresel rekabet bütün alanları etkisi altına almıştır.Bütün gelişmeler neticesinde, örgütler yüzyıl öncesine nazaran çok daha kurumsal, bütüncül ve yenilikçi bir anlayışa sahip olmak durumunda kalmıştır. Kurumlar hizmet verdikleri pazarda kalabilmek için yönetim anlayışlarını değiştirmek ve geliştirmek zorunluluğu hissetmişlerdir. Bu yeni yapılanma sürecinde örgütün organik bir bağlılık anlamına geldiği ve işgören- işveren arasındaki ilişkinin bu bağlılığa etkisi olduğu görüşünden hareketle stratejik yönetim uygulamaları ortaya çıkmıştır. İnsanın bir ?değer? olarak algılanması ve işgücü ihtiyacındaki nitelik değişimi örgütleri, kendi varlıklarının devamlılığı açısından çalışanların niteliklerinin geliştirilmesi için yeni eğitim uygulamaları arayışına sokmuştur.Kurumsallaşmış örgütlerin uygulamaya koydukları yönetici yetiştirme etkinlikleri de bu tür bir anlayışın sonucudur. Günümüzde örgütler yöneticilerini kendi bünyelerinden ve çeşitli kanallar aracılığı ile yetiştirmektedir. Bu bağlamla organizasyonlar teknolojinin en yeni imkânlarından yararlanarak pazardaki konumlarını güçlendirmeyi amaçlamaktalardır. Küresel uzaktan eğitim uygulamaları da tam bu nedenle örgütlerin tercih sebebi haline gelmiştir. Bu çalışma ile yönetim süreçlerinde gözlemlenen tarihsel değişimlerin altı çizilirken, günümüzde gelmiş olduğu nokta ve bu noktada uygulamaya konulan küresel uzaktan eğitim programlarının verimliliği analiz edilecektir. Bu bağlamda ele alınacak olan örneklem birimi Türk Hava Yolları (THY) ve THY?nin Yönetici Yetiştirme Uygulamaları olacaktır. Anahtar Kelimeler: Yönetim, Yönetici Yetiştirme Programları, Türk Hava Yolları 2013, 126 sayfa
dc.description.abstractPolitical, social, economic and cultural progress in 20th century laid the foundation of reconstruction of today?s organizations. Spreading globalization, widened applications of neoliberal policies, political developments in post-Cold War era and global economic recessions which are all happened in this period also affects such reorganization.Especially, in the last quarter of 20th century, when the Cold War had ended in favor of United States, the fact that liberal policies was started to be applied increasingly became the reason of transition from public monopoly to private enterprise. In addition, with the unpredictable advances in Daily life technology, global competition becomes a fact which is happening in all fields.Due to before mentioned progresses, organizations is now in need of being more corporate, integrative and innovative compared to past. Organizations have to change management mentality in order to survive in competitive market. In this reconstruction process, strategic management applications have emerged from the fact that organization means an organic connection which is aided by employer- employee relationships. Perceiving human as a ?value? and changing of qualifications in workforce needs alter organization?s training applications in order to ensure their own survival.Corporate organizations apply manager training programs under this kind of approach. Today, organizations tend to obtain managers from their own resources by different approaches. The newest technologies are used to reach this aim. Global distance education is an example in this regard.With this study, historical developments of management processes are reviewed. Then, current position of global distance education in management trainee is discussed. In this context, Turkish Airlines (THY) and Management Trainee Program of THY are taken as sample.Keywords: Management, Management Trainee Program, Turkish Airlines 2013, 126 pagesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYönetici yetiştirme uygulamalarında küresel uzaktan eğitim programlarının kullanımı:Türk Hava Yolları örneği
dc.title.alternativeGlobal distance education applications in management trainee programs: Turkish Airlines
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10003555
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345639
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess