Show simple item record

dc.contributor.advisorÖnkal, Güncel
dc.contributor.authorGüneşli, Uğur Selçuk
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:36Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:36Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664437
dc.description.abstractEstetik algının nesnesi olan güzel kavramı, çeşitli felsefi akımların etkisinde, düşünce tarihi boyunca birçok filozof tarafından ele alınmıştır. Sanat felsefesi tartışmaları ontolojik, epistemolojik, politik ve etik tartışmalardan bağımsız düşünülemez. Sanat, çağın tini ile değişmekle beraber felsefesi olan bir disiplindir.Bu tez çalışmasında güzel kavramının felsefe tarihinde çeşitli bağlamlarda ele alınışı ve Friedrich Schiller?in özgün katkısı değerlendirilmiştir. Schiller oyun yazarı, şair ve düşünür kimliğiyle, güzeli yorumlamış ve insanın estetik eğitimi gibi özgün bir alan yaratarak katkıda bulunmuştur. Schiller, bireyin estetik olarak eğitilmesini öngörerek, konuyla ilgili felsefi ve sosyopolitik yorumlarda bulunmuştur. İnsanın estetik eğitiminin olanaklılığı ile güzelin öznel, öznelerarası ve nesnel konumunun irdelendiği bu çalışmanın, konuyla ilgili çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: Güzel-olan, estetik algı, sanat felsefesi, estetik eğitim, Friedrich Schiller.
dc.description.abstractUnder the influence of various philosophical ?isms, beauty has been considered as a concept by many philosophers throughout the history of ideas. The discussions on philosophy of art cannot be thought apart from ontological, epistemological, political, and ethical issues. Art is a dynamic discipline which has a special philosophical feature and it changes according to the spirit of era. In this thesis, Friedrich Schiller?s unique contributions on the concept of beauty and the diverse philosophical dimensions of the concept of beauty are both included. Schiller, an author, a poet and a philosopher, interprets beauty and uniquely evaluates the aesthetic education of individuals in terms of creating a special discussion. Schiller also has philosophical and socio-political interpretations in which he emphasizes the aesthetic education of the individual. The possible conditions and the subjective, intersubjective, and objective attitudes of aesthetic education of mankind drive the aim of this study that is to enlighten the projecting concerns on this topic.Keywords: beauty, aesthetic perception, philosophy of art, aesthetic education, Friedrich Schilleren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleFriedrich Schiller`de estetik algının nesnesi olarak güzel
dc.title.alternativeBeauty as the object of aesthetic perception in Friedrich Schiller
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchiller, Friedrich
dc.subject.ytmBeauty
dc.identifier.yokid10007563
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345648
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess