Lise öğretmenlerinin örgütsel sessizlik düzeyleri
dc.contributor.advisor | Çetin, Münevver | |
dc.contributor.author | Gökçe, Neriman | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:09:36Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:09:36Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664433 | |
dc.description.abstract | Örgütsel davranış araştırmalarında literatüre son yıllarda girmiş olan örgütsel sessizlik kavramı, iş görenlerin örgütsel sorun, olay, konu ve durumlarla ilgili görüş ve düşüncelerini bilinçli olarak ifade etmemesi olarak tanımlanmaktadır. Bu davranış örgüt çalışanları arasında kolektif hale geldiğinde örgütün gelişmesi, yenileşmesi, iyileşmesi ve aksak yönlerinin tespit edilmesi güçleşecek iş görenlerin başta motivasyonları olmak üzere iş tatminleri, örgüte bağlılıkları, verimlilik ve etkinlikleri olumsuz yönde etkilenecektir.Bu araştırmanın amacı, İstanbul ili Maltepe ilçesindeki liselerde görev yapan öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeylerini belirlemektir.Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Maltepe ilçesinde görev yapan lise öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu kapsamda 17 devlet lisesinde ve 5 özel lisede görevli 292 öğretmene ?Örgütsel Sessizlik Ölçeği? uygulanmış öğretmenlerin verdiği cevaplar cinsiyet, yaş, medeni durum, branş, eğitim durumu, çalışılan kurum, lise türü, kıdem ve kurumdaki hizmet yılı değişkenlerine göre analiz edilmiştir. Veriler SPSS 16.0 (Statistical Package for Social Sciences) programından yararlanılarak çözümlenmiş, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) VE Post-hoc Scheffe testleri kullanılmıştır.Öğretmenlerin örgütsel sessizliğe ilişkin tutumlarının tüm alt boyutlarda orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin örgütsel sessizliğinin birinci sebebi ilişkileri koruma, ikinci sebebi kendini koruma ve korkma üçüncü sebebi ise ilgisizlik ve boyun eğme şeklinde sıralanmıştır. Buna göre öğretmenler en çok ilişkilerini korumak için örgütsel sessizlik davranışı göstermekte iken, kendini koruma ve korkma ile ilgisizlik ve boyun eğme de öğretmenlerin örgütsel sessizlik tutumu göstermelerine neden olan faktörler arasındadır.Öğretmenlerin örgütsel sessizlik davranışlarında cinsiyet, yaş, medeni durum, branş, eğitim düzeyi, kurum türü, lise türü ve kıdemden kaynaklanan anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.Öğretmenlerin örgütsel sessizlik davranışları çalıştıkları kurumdaki hizmet süresine göre değerlendirildiğinde ilgisizlik ve boyun eğme ile ilişkileri koruma alt boyutlarında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler:Örgütsel sessizlik, ilişkileri koruma, kendini koruma ve korkma, ilgisizlik ve boyun eğme | |
dc.description.abstract | Recently,there have been lots of discussions about the organizational behaviour.This issue is a point without common and clear explaination and meaning.In this theory,people cannot explain their thoughts and ideas.This condition has a great number of negative consequences for the lives of people. For instance, they lose their motivations and live without any purpose and aim in their lives.This search aimed to determine the level of organizational silence of high school teachers.This issue happened in Maltepe a lot of teacher joined in this search.They wanted to learn their levels.Teachers who worked in the school of Maltepe, did this search for finding the consequences of this test in 2012-2013.The statues and knowledge of teachers played significant role for the results of test.They did lots of test which are ANOVA and Post-hoc Scheffe Theachers used the metod of ?? Organizational Silence Scale `.Theachers have the organizational silence scale because they are afraid of everything and support the idea of conformity.They have a passive life without any interesting point.This condition make them have the traces of organization silence scale in their lives.Conformity and passive life make people not have any interesting point in their lives.This condition happens the teachers who are new teachers.They don?t have enough experience and fall to?? Organizational Silence Scale `.Teachers don?t have any idea how to save their lives from this condition.If you are a new teacher,you will have this discomfort .You don?t have anxiety because this situation is very natural and doesn?t contain any negative explaination.You must believe that you rescue yourself from this condition very quickly but you must have patience.Key Words: Organizational silence, protection of relationship, self protection, fear, indifference, conformity. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Lise öğretmenlerinin örgütsel sessizlik düzeyleri | |
dc.title.alternative | The level of organisational slience of high school teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10005824 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 345641 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |