Show simple item record

dc.contributor.advisorErsöz Karakulakoğlu, Selva
dc.contributor.authorIşik, Pervin
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:33Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:33Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664415
dc.description.abstractDoğrudan pazarlamanın en etkin yöntemlerinden biri olan çok katlı pazarlama, dünyada olduğu gibi Türkiye?de de geniş bir uygulama alanına sahiptir. Özellikle 2000?li yılların başından itibaren, ülkemizde hızla gelişmeye başlamıştır. Nüfus, kentleşme, işsizlik oranı, yarı zamanlı iş imkanı, gelir düzeyi, iletişim olanakları ve dağıtım gibi altyapısal etkenler, çok katlı pazarlamanın ülkemizde hızla büyüyüp gelişmesinde itici bir güç olmuştur. Bu çalışmada, çok katlı pazarlama sistemine başarılı bir örnek olarak Avon firması araştırılmıştır. Çalışmada Avon?un seçilmesinin sebebi, diğer markalara oranla Avon distribütörlerine ulaşmadaki kolaylık ve onlardan bilgi alımının daha rahat oluşudur. Çalışmanın temel konusu, distribütörlerin firmaya yönelik tutumlarını ölçümlemektir.Keywords: Network Marketing, Distribution, Avon
dc.description.abstractNetwork marketing, one of the most active methods of direct marketing, has a large field of application in Turkey as in the World. Especially from the beginnng of 2000s our country started to develope rapidly. Population, urbanization, rate of unemployment, part-time work opportunities, income level, communication resources and infrastructural factors like distribution are propellent power for rapidly developing network marketing in our country.In this study, the Avon firm is investigated as a successful example for network marketing. The study showed us that the reason why Avon is preffered is the easy access to it?s distributors and the ease of getting information from them. The main issue of the study is to gauge the distrubutors attitude towards the firm.Keywords: Network Marketing, Distribution, Avonen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleÇok katlı pazarlama sistemi ve uygulamaları: Türkiye Avon Firması örneği
dc.title.alternativeNetwork marketing system and applications: Avon Company case of Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10009191
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344829
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess