Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelikcan, Peyami
dc.contributor.authorYazici, Tolga
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:32Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:32Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664409
dc.description.abstract20. yüzyılın son çeyreğinde meydana gelen küreselleşme hareketi dünyada hızlandırılmış değişikliklere yol açtı. Bu sebeple ideolojik yapılar değiştirmek zorunda kaldı. Medya sektöründe sosyal, ekonomik ve politik uygulamalar, sektörün şeffaflık ve tekelleşme problemini doğurmuş, bu bağlamda, yasal düzenlemeler eyleme alınmıştır.Bu durumun oluşumu önlemek için mevcut uygulamaları arar iken bu çalışma, şeffaflık ve medya sektöründe tekelleşme sorununu ortaya koymaktadır. Bu çalışmada Türkiye'de medya sektöründe yeni bir model sunmak için çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Medya Sektörü, Medya Yoğunlaşması, Medyada Şeffaflık
dc.description.abstractWith the accelerated change in technological developments as well as globalization movement occured in the last quarter of 20th century, ideological structure has been forced to change. Trend of this change is, however, appeared to be in favor of liberal thought. Impact of world view resulted in the application of social, economical and political practices, which also affected media sector. Caused by liberal politics, media sector is subjected to privatization. This situation can also be seen in Turkey. While media sector shifted from the public monopole to open market, sector has been subjected to concentration, loss of transparency and monopolization. In this context, legal regulations were taken into action.This study aims to find causes of concentration, loss of transperancy and monopolization in media sector, while it searches current applications which are implemented to prevent the occurence of this situation. Thus, while this study reveals conjuncture of media sector in Turkey, it is tried to offer a new model which regulates media sector such that it performs its basic function.Keywords: Media sector, Media concentration, Transperancy in mediaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.titleMedya mülkiyetine ilişkin düzenlemeler ve dünyadaki örnekler bağlamında Türkiye için bir medya mülkiyeti modeli önerisi
dc.title.alternativeRegulations on media ownership in context of world exemplification proposed case study of Turkey
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10004258
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345645
dc.description.pages218
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess