Show simple item record

dc.contributor.advisorKuçuradi, İoana
dc.contributor.authorDemir, Seylan
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:31Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:31Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664400
dc.description.abstractGünümüzde, kolluk birimlerinin insan haklarıyla olan ilişkisi, çoğunlukla yazılı hukuki düzenlemelerle belirlenen davranış normları aracılığıyla kurulmaktadır. Ancak, bu noktada, kolluğun temel hak ve özgürlükleri kısıtlayan yetkilerinin kullanımının değerlendirme sorunuyla olan ilgisi gözardı edilmektedir. Bu çalışmada, polisin bilgi düzeyi ile müdahale edilen durumu değerlendirme sorunu arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Özellikle polisin herhangi bir olay karşısındaki tutumu ile o durumda kullanması gereken yetkisine ilişkin sahip olduğu bilginin bu tutumuna etkisi incelenmiştir.Böylece bu çalışmada, temel hak ve özgürlükleri kısıtlayan yetkilerin kullanılmasında veya kullanılmamasında bilgi düzeyi ve doğru değerlendirme arasındaki ilişki ortaya konmuş, polisin bu konuda görmesi gereken eğitim vurgulanmış ve bu yolla polis eksenli insan hakları ihlali sorunlarının aşılmasına katkı sağlanmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Polis, Yetki, Değerlendirme Sorunu, İnsan Hakları.
dc.description.abstractAt present, the relation of law-enforcement officers to human rights is established through writen rules regulating their competences. However, the issue of relation between the problem of evaluation and the power of the police in law-enforcement restricting basic rights and freedoms is often ignored.The study aims at revealing the relationship between the level of knowledge of police officers and the evaluation of the situation in which they have to act. It investigates the attitudes of the police in facing certain events and tries to answer the question whether knowledge of police competences has an impact on their attitudes.By so doing, the study reaches the conculusion that the relation between the level of professional knowledge and the right evaluation of a situation plays a decisive role in using or not using the police power which restricts basic rights and freedoms; consequently it emphanizes the need to train the police in this respect and thus tries to make a contribution to the prevention of human rights violations by the police. Key-words: Police, competences, evaluation, human rights.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titlePolisin temel hak ve özgürlükleri kısıtlayan yetkilerinin kullanılmasında değerlendirme sorunları
dc.title.alternativeThe problem of evaluation and power of the police in law-enforcement restricting basic rights and freedoms
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnsan Hakları Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10009682
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345649
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess