Teachers` and students` perspectives on non-native foreign language teachers
dc.contributor.advisor | Cesur, Mustafa Onur | |
dc.contributor.author | Barlak, Esra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:09:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:09:28Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664375 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, hem özel hem de devlet lise okullarındaki öğrenci ve öğretmenlerin ana dili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenleri hakkında görüşlerini ve algılarını araştırmak amacı ile yapılmıştır. Çalışmanın odak noktası, öğrenci ve öğretmenlerin bu öğretmenler hakkında avantaj veya dezavantaj olarak gördüğü noktalar ve öğretmen öğrenci algıları arasındaki farkları göstermektir. Çalışmaya Türkiye?de bulunan farklı lise okullarından yüzoniki İngilizce öğretmeni katılmıştır. Katılımcılara bir anket verilmiştir. Sözü edilen veri 2012?2013 öğretim yılının ikinci döneminde toplanmıştır.Çalışma öğrenci ve öğretmenler hem ana dili İngilizce ola hem de olmayan öğretmenlerin kuvvetli ve zayıf yönlerinin olduğunu belirtmişlerdir. Ana dili İngilizce olmayan yabancı dil öğretmenlerinin, öğrencilerin dili öğrenirken çektikleri sıkıntıları anlama, sınıf yötetimi, öğrencilerin kültürel altyapısını yabancı dili öğrenmelerinde yol gösterici olarak kullanabilmesi gibi noktalarda kuvvetli yanları belirtilmiştir. | |
dc.description.abstract | This study investigated the perceptions of the students and teachers about non-native English teachers in private and state high schools in Turkey. The focus of the study was on the perceived advantages and disadvantages of non-native English teachers by students and teachers and the differences between the two groups. 112 English language teachers and 105 foreign language students at different high schools in Turkey participated in this study as subjects. They were given a questionnaire titled as `Teachers' and Students? Perspectives on Non-native Foreign Language Teachers?. It comprised 30 items. The data was gathered during the spring of the 2012 ? 13 academic year.The data analysis showed that students and teachers state that both native and non-native teachers have strengths and weak points. The aspects NNEST were found to be strong are: presenting the lesson better, class management, using students? cultural background to facilitate their learning, understanding students? language problems, communication with students, and being a precious guide and model to show the way to learn the target language. Different from teachers? perceptions, students believe more that non-native teachers ensure their students understand the lesson more. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Teachers` and students` perspectives on non-native foreign language teachers | |
dc.title.alternative | Öğretmen ve öğrencilerin anadili İngilizce olmayan yabancı dil öğretmenleri hakkındaki görüşleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngilizce Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.subject.ytm | Language learning beliefs | |
dc.subject.ytm | Language | |
dc.subject.ytm | Language | |
dc.subject.ytm | Language acquisition | |
dc.identifier.yokid | 10021465 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 358115 | |
dc.description.pages | 176 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Eğitimi Bilim Dalı |