Show simple item record

dc.contributor.advisorGöz, Hıdır İlyas
dc.contributor.authorErtan, Nazire Nurşah
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:21Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:21Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664324
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı okul öncesi dönemde duygusal düzenleme becerileri ile baş etme stratejileri arasındaki ilişkiyi, literatürdeki örtüşmelere dayanarak incelemektir. Duygusal düzenleme becerileri ile baş etme stratejileri arasındaki ilişki doğrudan ve dolaylı olarak araştırılmıştır. Dolaylı araştırma için çaba sarf ederek kendini denetleme becerisi çalışmaya dâhil edilmiş, duygusal düzenleme becerileri ve baş etme stratejileri ile arasındaki olabilecek ilişkilere bakılmıştır. Araştırmanın katılımcıları 4-6 yaşlarında 45 çocuktur (25 kız, 20 erkek). Vignette Okul Öncesi Dönemde Çocukların Baş Etme Stratejilerini Değerlendirme Bataryası ve Çaba Sarf Ederek Kendini Denetleme Bataryası, sırasıyla baş etme stratejilerini ve çaba sarf ederek kendini denetleme becerisinin ölçümü için kullanılmıştır. Çocukların duygu düzenleme becerileri ise anaokulu öğretmenleri tarafından Duygu Düzenleme Ölçeği ile değerlendirilmiştir. Bulgular çocukların duygu düzenleme becerileri ile baş etme stratejileri arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir. Ayrıca, duygusal düzenleme becerisi yüksek olan çocukların çaba sarf ederek kendini denetleme performanslarının da yüksek olduğunu, aynı şekilde baş etme stratejilerini sıklıkla kullanan çocukların, çaba sarf ederek kendini denetleme becerilerinin de yüksek olduğunu gözlenmiştir. Duygusal düzenleme ile çaba sarf ederek kendini denetleme arasındaki ilişkinin benzeri, baş etme stratejileri ile çaba sarf ederek kendini denetleme arasında da gözlenmiştir. Bu çalışma duygu düzenleme becerileri ile baş etme stratejileri arasındaki ilişkiyi inceleyen ilk çalışma olarak literatüre katkıda bulunmuştur. Dolayısıyla, bu çalışmanın bulguları ışığında çocukların duygu düzenleme becerileriyle ilgili yapılmış önceki araştırma bulgularının baş etme stratejileri hakkında da bilgi sahibi olabiliriz. Bu araştırmanın literatüre diğer bir katkısı ise çocukların yaşadığı duygusal düzenleme ve baş etme stratejilerindeki güçlüklere, ayrıca çaba sarf ederek kendini denetleme becerisinin önemine dikkat çekmesidir.Anahtar Sözcükler: Kendini düzenleme, duygu düzenleme becerisi, baş etme stratejisi, çaba sarf ederek kendini denetleme becerisi
dc.description.abstractThe aim of this study was to examine the relation between emotional regulation skills and coping strategies in preschool years, because of the fact that there is a latent overlap between these two related areas in the literature. Not only direct but also non-direct relations was investigated by including the concept of effortful control to determine if there is a same way correlation between emotional regulation-effortful control and coping strategy- effortful control or not.The sample consisted of 45 children (25 girls, 20 boys) between the ages of four to six. Vignette Assessment of Preschool Children's Coping Strategies and Simple Delay Task Battery were used to determine the children's coping strategies in specific stress situations and effortful control performance, respectively. Additionally, children's emotional regulation functioning was measured through teacher-rated Emotional Regulation Checklist.Results revealed that there is a significant relationship between children's emotional regulation skills and coping strategies. Results also showed that the children who have high emotional regulation skills, also have better performance on effortful control. Similarly, the children who use coping strategies a lot were also have better performance on effortful control. The relation between emotional regulation and effortful control, were observed also between coping strategy and effortful control. This study contributed to the literature by being the first study to investigate the relation between emotional regulation and coping strategies. Therefore, in the light of these findings, previous research about emotional regulation would inform us about coping strategies. Another contribution of this research to the literature is to draw attention to the importance of effortful control and to the children who experience difficulties in emotional regulation and coping strategies.Keywords: Self-regulation, emotional regulation, coping strategy, effortful controlen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleokul öncesi çağdaki çocukların `duygusal düzenleme` ve `baş etme stratejileri` arasındaki ilişkinin, `çaba sarf ederek kendini denetleme` aracılığı ile incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relation between emotional regulation skills and coping strategies by including the concept of effortful control
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEmotion regulation
dc.subject.ytmEmotion regulation
dc.subject.ytmDevelopment psychology
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmCoping
dc.identifier.yokid10026659
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358117
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineGelişim Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess