Show simple item record

dc.contributor.advisorUğurlu Akbaş, Özge
dc.contributor.authorYaşar, Yalçin
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:21Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:21Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664320
dc.description.abstractBu çalışma fitness sektöründe tüketici algısının belirlenebilmesi amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaçla öncelikle ilgili literatür geniş bir şekilde taranmış ve tüketici algısı, fitness sektörü ve hizmet kalitesi algısına yönelik genel bilgilere yer verilmiştir. Çalışmanın birinci bölümü tüketici algısı kavramına ayrılmış ve tüketici algısı kavramı açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise fitness sektörü ve fitness sektöründe hizmet kalitesi algısı açıklanmaya çalışılmıştır. Son bölümde ise tüketicilerin algılamalarına yönelik olarak hazırlanmış anket çalışmasının bulgularına yer verilmiştir. Sonuç olarak hizmet kalitesinin alt boyutlarından alet ekipmanlarının ve soyunma odalarının kalitesinin hizmet kalitesini en çok etkileyen faktörler olduğu, yaş ve kulübe üye olunan süre arttıkça hizmet kalitesinden memnuniyetin azaldığı görülmüştür.
dc.description.abstractThis study was designed to determine consumer perception in fitness industry. For this purpose, firstly, an intensive literature scan has been made, and then has been given informations about consumer perception, fitness industry and service quality perception. The first part of the study devoted to the concept of consumer perception and it's been tried to explain the concept of consumer perception. The second part of the study is about the fitness industry and it's been tried to explain the perception of the quality of service in the fitness industry. In the last section are presented the findings of a survey prepared for the perception of consumers. As a result, the most important factors that effects service quality is quality of equipments and quality of locker rooms. Also, satisfaction about service quality decreases while age and period of club membership increases.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleTürkiye`de fitness sektöründe tüketicilerin hizmet kalitesi algısının Ağaoğlu Myclub World Şubesi örneği üzerinden incelenmesi
dc.title.alternativeResearch of service quality perception in fitness industry of Turkey over an example of Ağaoğlu MyClub World
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFitness
dc.subject.ytmFitness center
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmPerception
dc.identifier.yokid10028604
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358129
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplinePazarlama İletişimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess