Algılanan sosyal destek ve duygusal zeka düzeyinin iş tatminine etkisinin devlette çalışan üç farklı meslek grubunda karşılaştırılması: Mühendis, doktor ve öğretmen
dc.contributor.advisor | Önen, Levent | |
dc.contributor.author | Turgut, Gizem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:09:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:09:16Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664288 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma; algılanan soysal destek düzeyi ve duygusal zeka düzeyinin iş tatminine etkisinde üç farklı meslek grubunu; mühendis, doktor ve öğretmen; karşılaştırarak sosyal destek aldıklarını hisseden tüm iş görenlerin iş tatmini düzeyleri yüksek çıkacağı için duygusal zeka düzeyinin iş tatminine etkisinde ne kadar önemli etkide bulunduğunu vurgulamaktır. Ayrıca mühendis, doktor ve öğretmenler karşılaştırılarak duygusal zeka faktörünün meslek seçiminde ne kadar önemli bir faktör olduğunu vurgulamaktır. Yüksek düzeyde algılanan sosyal destek ve duygusal zeka düzeyi yüksek iş tatminine neden olmaktadır varsayımı araştırmanın hipotezini oluşturmaktadır.Bu amaç doğrultusunda hazırlanan anket 2013 – 2014 eğitim öğretim yılında Ankara ve İstanbul illeri içerisindeki devlette çalışan mühendis, doktor ve öğretmen grubuna her bir meslek grubu için 30 tane olmak üzere toplam 90 katılımcıya uygulanmıştır. Anket sonuçları bilgisayar ortamında SPSS 16.0 istatistiksel programında analiz edilmiştir. Veriler değerlendirilirken amaç doğrultusunda tanımlayıcı istatistiksel metotlar, bağımsız örneklemler için yapılan t-testi, tek yönlü ve iki yönlü varyans analizleri, korelasyon analizi ile doğrusal regresyon analizleri kullanılmıştır. Ölçeklerin genel güvenilirlik ve boyut güvenilirlik katsayıları hesaplanmıştır. Sonuçlar %95 anlamlı ve çift yönlüdür.Araştırma sonucunda; öğretmenlerin algıladıkları sosyal destek ve duygusal zeka düzeyleri düşük olduğundan iş tatmin düzeylerinin de düşük olduğu saptanmıştır. Doktorların ise algıladıkları sosyal destek düzeyi yüksek olduğundan iş tatmin düzeylerinin yüksek olduğu saptanırken; mühendislerin duygusal zeka düzeyi yüksek olduğundan iş tatmin düzeylerinin yüksek olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Algılanan Sosyal Destek, Duygusal Zeka Düzeyi ve İş Tatmini | |
dc.description.abstract | The main reason of this study is emhasizing the importance of the emotional intelligence on the job satistfaction by comparing the effect of the perceived social support and the emotional intelligence on the job satisfaction on engineers, doctors and teachers. Due to the fact that the workers' whose perceived social support is high naturally job satisfaction level will be high. Furthermore, it is wanted to emphasize the emotional intelligence is very important while choosing of proffession by comparing engineers, doctors and teachers. The hypothesis of the study is the employees whose perceived social support and emotional intelligence is high, the level of the job satisfaction will be high.In order to achieve the goal of the study; prepared questionnaire is distributed engineers, doctors and teachers who work in the public area, live in Ankara and İstanbul in these two semester. There were totally 90 participants that includes 30 engineers, 30 doctors and 30 teachers. The results of each participants are transferred to SPSS 16.0 in order to do deficient statistical analysis. The significance level of results is 95% and the results are two-tailed.At the end of the study; the level of the perceived social support and the emotional intelligence is low so the level of the job satisfaction is low for teachers. Because of the level of the perceived social support is high, the job satisfaction level is also high on doctors. Because of the emotional intelligence level is high; naturally the job satisfaction level is high on engineers.Key Words: Perceived Social Suppot, Emotional Intelligence and Job Satisfaction | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Algılanan sosyal destek ve duygusal zeka düzeyinin iş tatminine etkisinin devlette çalışan üç farklı meslek grubunda karşılaştırılması: Mühendis, doktor ve öğretmen | |
dc.title.alternative | The effect of perceived social support and emotional intelligence on the job satisfaction by comparing three different occupations in public area: Engineer, doctor and teacher | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Emotional intelligence | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.subject.ytm | Organizational psychology | |
dc.subject.ytm | Public institutions | |
dc.subject.ytm | Public personnel | |
dc.subject.ytm | Engineers | |
dc.subject.ytm | Physicians | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Social support | |
dc.subject.ytm | Perceived social support | |
dc.identifier.yokid | 10040056 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 370362 | |
dc.description.pages | 185 | |
dc.publisher.discipline | Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Bilim Dalı |