Yavuz Turgul sinemasında `kimlik` sorunsalı
dc.contributor.advisor | Aytekin, Hakan | |
dc.contributor.author | Dabbağoğlu, Fatma İrem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:09:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:09:16Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664285 | |
dc.description.abstract | Türkiye'nin Batılılaşma ve modernleşme sürecinde yaşadığı kimlik çatışmalarını anlayabilmemiz için öncelikle modern kimlik ile geleneksel kimliğin oluşumlarına bakmamız gerekir. Bu süreçte ortaya çıkan kültürel kimlikler, bireylerde uyum sorunlarına neden olmaktadır. Bu uyum sorunu bireyleri yabancılaştırmakta ve karşısındakini `öteki` olarak adlandırmasına sebep olmaktadır. Bu tezin ana sorusu Türkiye'nin modernleşme sürecinde bireylerde oluşan kimlik çatışmalarının bireyleri ne ölçüde etkilediklerini sinema alanında ele almak; Yavuz Turgul Sinemasındaki karakterler üzerinden somutlaştırmaktır. Bu doğrultuda seçilen Yavuz Turgul'un Muhsin Bey, Aşk Filmlerinin Unutulmaz Yönetmeni ve Eşkıya filmlerinde yaşanan gelenek ve modernizm düalizmi Tajfel ve Turner'ın sosyal kimlik kuramına dayandırılarak sosyolojik film çözümlemesi yöntemi ile verilmiştir. Bununla birlikte toplumda kimlik arayışı, modernizm, göç ve gecekondulaşma gibi toplumsal değişimleri açıklayan kavramlara da değinilmiştir. Modernitenin sebep olduğu toplumsal çözülmelerin ve yozlaşan değerlerin Turgul sinemasına yansımalarını ortaya koymak amaçlanmıştır. | |
dc.description.abstract | In order to be able to realize identity clashes taken place during the process of westernization and modernization in Turkey, we primarily, should examine modern and traditional identity formations. Cultural identities formed in the process cause individuals to have adaptation problems. The adaptation problems mentioned above alienate individuals and then the individuals otherize each other. The core of the study is to evaluate how strong identity clashes in individuals taken place during the process of modernization in Turkey influence individuals as part of cinema and objectifies via characters of Yavuz Turgul's Cinema. Accordingly, dualism of tradition and modernism which is perceived in Yavuz Turgul's movies, Muhsin Bey, Aşk Filmlerinin Unutulma Yönetmeni and Eşkıya has been determined with sociological movie analysis method, on basis of social identity theory of Tajfel and Turner. Further, concepts explaining social transformation like owning social identity, modernism, immigration and suburban problem are also handled. Finally, to exhibit reflections of social disintegration and degenerated values arising from modernity to Yavuz Turgul's cinema is aimed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Yavuz Turgul sinemasında `kimlik` sorunsalı | |
dc.title.alternative | Identity problem in Yavuz Turgul's cinema | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turgul, Yavuz | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Turkish cinema | |
dc.subject.ytm | Identity | |
dc.subject.ytm | Identity problem | |
dc.subject.ytm | Modernism | |
dc.identifier.yokid | 10043260 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 370353 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |