Show simple item record

dc.contributor.advisorKarasar, Niyazi
dc.contributor.authorTozkoparan, Selen
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:15Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:15Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664280
dc.description.abstractÖZAraştırma, ortaokul öğrenci algısına göre aileden alınan sosyal destek, anne-baba tutumu ve akran ilişkilerini bazı demografik değişkenler açısından incelemektedir. Araştırma, 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında İstanbul ili Kadıköy ilçesinde bulunan Özel Çevre Ortaokulu'nda okuyan 425 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Bu amaçla Anne-baba Tutum Ölçeği, Aileden Algılanan Sosyal Destek Ölçeği ve Akran İlişkileri Ölçeği ile Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Öğrencilerin aileden algıladıkları sosyal destek ile demografik özellikler arasında bir ilişki bulunamamıştır. Kız öğrenciler anne-baba tutumlarını `otoriter`, erkek öğrenciler ise `hoşgörülü` olarak algılamaktadır. Yaşı büyük olanların, kızların ve bir kardeşi olanların akran ilişkilerinin daha iyi olduğu görülmüştür.Anne-baba tutumunu `ilgisiz` ve `otoriter` algılayan öğrencilerin aileden algıladıkları sosyal desteğin `demokratik` ve `hoşgörülü` algılayan öğrencilerden daha iyi olduğu bulunmuştur. Aileden algılanan sosyal destek arttıkça öğrencilerin rapor ettikleri akran ilişkilerinin daha iyi olduğu görülmüştür. Anne-baba tutumunu `ilgisiz` algılayan öğrencilerin rapor ettikleri akran ilişkilerinin `demokratik` ve `hoşgörülü` algılayan öğrencilerden daha iyi olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractABSTRACTThe aim of this study was to determine the relationship between students' perceived social support from their family, perceived parental attitudes and peer relations according to some demographic variables. The study was conducted on 425 students from Çevre Elementary School in 2013-2014 academic year in Kadıköy Province in Istanbul, Turkey. Parental Attitudes Scale, Perceived Social Support From Family Scale, Peer Relations Scale and Personal Information Form were used.It was found that there was no relationship between students' perceived social support from their families and their demographic characteristics. As to perceived parental attitudes, girls perceive parental attitudes as `authoritarian` while boys perceive it as `tolerant`. Students with one sibling, girls and older students report more positive peer relations.Perceived social support levels of students who perceive parental attitudes as `careless` and/or `authoritarian` are higher than students who perceive parental attitudes as `democratic` and `tolerant`.Morover, there was a positive relation between perceived social support from family and peer relation. Students who perceive parental attitudes as `careless` report more positive peer relations than those perceive parental attitudes as `democratic` and/or `tolerant`.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÖğrenci algısına göre aileden alınan sosyal destek, anne-baba tutumu ve akran ilişkileri
dc.title.alternativeSocial support from family, peer relations and parental attitudes which depend on student perception
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmSocial support
dc.subject.ytmFamily support
dc.subject.ytmPeer relationships
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmPerceived social support
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10041093
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370369
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess