Show simple item record

dc.contributor.advisorEroğlu, Erhan
dc.contributor.authorAydin, Çiğdem
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:14Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:14Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664270
dc.description.abstractHer işletme hem ulusal hem uluslararası piyasalarda rekabet üstünlüğü sağlamak, müşteriler tarafından tercih edilmek, hedeflerine en az maliyetle ulaşmak ister. Bu ise ancak motive olmuş çalışanlar ile gerçekleşebilir. Çalışanların motivasyonları arttıkça buna bağlı olarak verimlilikleri de artar. Çalışanların verimliliğinin artması, işletmenin hedeflerine ulaşmasına bir adım daha yaklaşması anlamına gelmektedir.Toplam kalite yönetimi bir işletmede verimliliği maksimum düzeye çıkarmak, sıfır hataya yaklaşmak ve %100 müşteri tatmini sağlamada benimsenmesi gereken ve şirket içi tam katılımın sağlandığı bir yönetim anlayışıdır. Kalite, iç ve dış müşterilerin gizli ve açık tüm istek ve ihtiyaçlarını karşılayan temel bir iş stratejisidir. Bir işletmede Toplam Kalite Yöntemini uygulamasıyla birlikte iç ve dış müşterilerinin tatmini, çalışma koşullarının iyileşmesi, verimlilik, işletme içerisindeki birimler arasında işbirliği konularında iyileşmeler sağlanmaktadır.Bu çalışmada Toplam Kalite Yönetimi ve Motivasyon konuları incelenecek ve ana çalışma konusu olan İstanbul ilinde faaliyet gösteren bir ilaç firması üzerinde Toplam Kalite Yönetiminin ne derece uygulandığı ve çalışanların motivasyonu üzerindeki etkisi incelenecektir.
dc.description.abstractEvery company in terms of national and international markets would want to have competition supremacy, being chosen by customers, and to reach their targets with the least of mission cost. This can only happen with motivated workers. As the motivation of workers increase, efficiency related to this also increases. The increase of workers' efficiency means that the company has reached one more step to their aims. The type of company understanding in terms of total quality management is to reach the efficiency level to the maximum, to reach zero faults, the adaptation of how to reach 100% customer satisfaction and within the company, full participation.The basic work strategy of quality supplies the needs of internal and external customers with both their private and clear requests. In a company, with the application of total quality management, improvements are being provided in the satisfaction of internal and external customers, working conditions, efficiency, and topics to do with co-operation within the departments inside the company. In this study of Total Quality Management and motivation topics will be examined. A medicine company in one of İstanbul's county's, the main topic of study is being assesed on how Total Quality Management is applied and how if effects the motivation of employers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleToplam kalite yönetiminin çalışan motivasyonu üzerine etkisi: İlaç sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeThe effects of total quality management on employee motivation: An application in pharmaceutical sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmPharmaceutical sector
dc.subject.ytmPharmaceutical firms
dc.subject.ytmProductivity
dc.subject.ytmWorkers
dc.identifier.yokid10044019
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370352
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess