İlkokul müdürlerinin okul öncesi öğrencilerinin kendi okullarının birinci sınıfına başlamayı tercih etmelerine ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Temel, Ali | |
dc.contributor.author | Yoldaş, Duygu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:09:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:09:12Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664254 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, eğitim sürecinin ilk basamağı olan, okul öncesi kademesini atlamış öğrencilerin velilerinin, birinci sınıfa başlamadaki okul tercihlerinin çocuklarının kendi okullarından yana olup olmadığını, öğrenciler ve veliler tercihlerini başka okuldan yana kullanıyorlarsa yöneticilerin buna ilişkin yaptığı faaliyetleri öğrenmek için yapılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını İstanbul ili Kartal, Maltepe ve Pendik ilçelerinde bulunan ilkokullardaki müdürler oluşturmuştur. Araştırma 19 ilkokul müdürünün katkıları ile gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonucu, okul müdürlerinin konuya ilişkin görüşleri şu şekilde özetlenebilir;İlkokul müdürleri en çok çocukların okul öncesi eğitimi almasının mutlaka gerekli olduğunu, bunun akademik başarıyı doğrudan etkilediğini ve okul öncesi eğitimin daha da yaygınlaştırılması gerektiğini düşünmektedirler. Okul öncesi eğitiminin okullarında ve okul çevresinde yaygınlaştırmak için fazla bir şey yapamadıklarını çünkü imkanlarının buna el vermediğini ifade etmişlerdir. Müdürlerin büyük bir kısmı okul öncesi öğretmenlerinin ve çocuklarının özel günlere ve törenlere katılması gerektiğini düşünmektedirler. Daha önce okul öncesi kurumlarına ziyarette bulunduklarını ve bu okullar arasında farklılıklar olduğunu gördüklerini belirtmektedirler. Okul öncesi öğrencisinin birinci sınıfa başlamasında aynı okulu tercih etmesi gerektiğini, tanıdığı ortamda bulunmasının çocuğun psikolojisi açısından önemli olduğunu ve uyum sorunu yaşamayacağını düşünmektedirler. İlkokul müdürlerinin yarısından fazlası, okul öncesi öğrencisinin birinci sınıfa başlamalarını desteklemede öğretmenlerin de katkısı olabileceğini, ancak öğretmenlerin bunun için bir çalışma yapmadıklarını düşünmektedirler. Müdürler bunlara ilave olarak velilerin ilk okul kısmındaki eğitim kadrosunu beğenmiyor, okula güven duymuyor, okulun imkanlarını beğenmiyor olabileceklerini ifade etmişlerdir.Anahtar kelimeler: Okul Öncesi Eğitimi, Okula Başlamada Veli Tercihleri | |
dc.description.abstract | This study aimed to indicate whether parents of students who has missed the pre-school stage that- the first step of the training process - showing any intention for the first grade of school choice to send their children to their own schools or not; and to learn about the activities of administer those parents and students chose one of the preferences from other schools. This research has been conducted by using a semi-structured interview technique which is one of the qualitative research methods. The participants of this study consists of the principals in primary schools in the districts of İstanbul such as Kartal, Maltepe and Pendik .Research is carried out with the support of 19 primary school principals.According to research results, school principals views on the subject can be summarized as follows:Elementary school principals mostly think that it is absolutely necessary for children receiving pre-school education and that directly affect academic achievement and they consider that pre-school education should be more extended. They state they can not do much to spread the pre-school education around their schools as they have not sufficient facilities A large number of principals believe that it is necessary for preschool teachers and their students to join special days and ceremonies They indicated that there are some differences among the pre –school institutions which has been previously visited. In addition to this they believe that a preschool student should choose the same school for the primary education as being in a familiar environment is important in terms of student's psychology and compliance issues. More than half of elementary school principals indicate that teachers also may contribute in supporting the preschool students starting the first grade but unfortunately they do not labor enough for this.Additionally school principals has stated that parents may not trust schools as they do not like teaching staff and school facilities.Key Words: Preschool Education, Parents choice for initiation to a school | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul müdürlerinin okul öncesi öğrencilerinin kendi okullarının birinci sınıfına başlamayı tercih etmelerine ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | The opinion of the elementary school principals in respect of preferences of pre-school students to continue their study on the same school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Preference | |
dc.identifier.yokid | 10045842 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 370346 | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |