Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Alper
dc.contributor.authorÖzmen, Melis
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:10Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:10Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664237
dc.description.abstractBu araştırmada Oidipal dönemin başlangıcından itibaren, babalık işlevinin ve okulun çocuğun gelişimi üzerindeki etkileri incelenmiştir. Okulun kapsayıcı işlevi ile rehberlik hizmetlerinin yol gösterici rolünün, babalık işlevlerinin geliştirilmesine nasıl yardımcı olabileceği sorusuna cevap aranmıştır. Çalışmada yarı yapılandırılmış aile görüşmeleri, çocuk gözlemleri ile değerlendirilmeleri ve öğretmen görüşmeleri ile takip-gözlem sürecinin sonrasında elde edilen bulguların psikanalitik kuram çerçevesinde anlaşılmasına katkıda bulunmak amaçlanmıştır. Psikanalitik literatürde, çocuğun ruhsal yapılanmasındaki en önemli yapıtaşlarından biri olan babalık işlevinin, Oidipal dönemin başlangıcıyla öneminin arttığı düşünülmektedir. Bu nedenle araştırma 2-5 yaş arasındaki çocuklarla gerçekleştirilmiştir. Araştırma süresi boyunca nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılmış, elde edilen bulgular içerik analizi ve söylem analizi teknikleriyle değerlendirilmeye çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda ebeveynlere, öğretmenlere ve bu kademede bulunan ruh sağlığı uzmanlarına ışık tutacağı düşünülen bilgiler paylaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the role of father and the effect of father's behavior on school child's development from the beginning of the Oedipal period. Through this study the question that how the role of father is going to be improved with the role of school's inclusive structure and with the help of school guidance service is tried to be answered. Half structured family conversation, child observation and its interpretation, teacher conversation and its findings observed after child's behavioral pursuance are all tried to be understood and interpreted with using psychoanalytic theory.According to psychoanalytic literature father role is one of the most important item for the child psychology and it is thought that father role is getting more and more important with the beginning of oedipal period. Therefore 2-5 aged children are involved in this study. In this research qualitative model is used and findings are assessed with using content analysis and discourse analysis. The results that are gained after this study are thought to help teachers, parents and specialists who work at psychological court.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOidipal dönemde babalık işlevinin anaokulu bağlamında çocuğun gelişimi üzerindeki etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe role of father and the effect of father's behavior on school child's development from the beginning of the oedipal period
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool effectiveness
dc.subject.ytmSchool-student İnteraction
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmChild development
dc.subject.ytmFather-child interaction
dc.subject.ytmFathers
dc.subject.ytmFatherhood
dc.subject.ytmKindergartens
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool period
dc.identifier.yokid10056438
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid389805
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineGelişim Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess