Oidipal dönemde babalık işlevinin anaokulu bağlamında çocuğun gelişimi üzerindeki etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Şahin, Alper | |
dc.contributor.author | Özmen, Melis | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:09:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:09:10Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664237 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Oidipal dönemin başlangıcından itibaren, babalık işlevinin ve okulun çocuğun gelişimi üzerindeki etkileri incelenmiştir. Okulun kapsayıcı işlevi ile rehberlik hizmetlerinin yol gösterici rolünün, babalık işlevlerinin geliştirilmesine nasıl yardımcı olabileceği sorusuna cevap aranmıştır. Çalışmada yarı yapılandırılmış aile görüşmeleri, çocuk gözlemleri ile değerlendirilmeleri ve öğretmen görüşmeleri ile takip-gözlem sürecinin sonrasında elde edilen bulguların psikanalitik kuram çerçevesinde anlaşılmasına katkıda bulunmak amaçlanmıştır. Psikanalitik literatürde, çocuğun ruhsal yapılanmasındaki en önemli yapıtaşlarından biri olan babalık işlevinin, Oidipal dönemin başlangıcıyla öneminin arttığı düşünülmektedir. Bu nedenle araştırma 2-5 yaş arasındaki çocuklarla gerçekleştirilmiştir. Araştırma süresi boyunca nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılmış, elde edilen bulgular içerik analizi ve söylem analizi teknikleriyle değerlendirilmeye çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda ebeveynlere, öğretmenlere ve bu kademede bulunan ruh sağlığı uzmanlarına ışık tutacağı düşünülen bilgiler paylaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the role of father and the effect of father's behavior on school child's development from the beginning of the Oedipal period. Through this study the question that how the role of father is going to be improved with the role of school's inclusive structure and with the help of school guidance service is tried to be answered. Half structured family conversation, child observation and its interpretation, teacher conversation and its findings observed after child's behavioral pursuance are all tried to be understood and interpreted with using psychoanalytic theory.According to psychoanalytic literature father role is one of the most important item for the child psychology and it is thought that father role is getting more and more important with the beginning of oedipal period. Therefore 2-5 aged children are involved in this study. In this research qualitative model is used and findings are assessed with using content analysis and discourse analysis. The results that are gained after this study are thought to help teachers, parents and specialists who work at psychological court. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Oidipal dönemde babalık işlevinin anaokulu bağlamında çocuğun gelişimi üzerindeki etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The role of father and the effect of father's behavior on school child's development from the beginning of the oedipal period | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School effectiveness | |
dc.subject.ytm | School-student İnteraction | |
dc.subject.ytm | Schools | |
dc.subject.ytm | Child development | |
dc.subject.ytm | Father-child interaction | |
dc.subject.ytm | Fathers | |
dc.subject.ytm | Fatherhood | |
dc.subject.ytm | Kindergartens | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.identifier.yokid | 10056438 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 389805 | |
dc.description.pages | 161 | |
dc.publisher.discipline | Gelişim Psikolojisi Bilim Dalı |