Bir iletişim modeli olarak oyunlaştırma
dc.contributor.advisor | Aksoy, Levent | |
dc.contributor.author | Bayraktar, Özgür | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:09:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:09:09Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664233 | |
dc.description.abstract | Dijitalleşen dünya pazarı her geçen gün faaliyet alanlarını ve etkinliğini genişletmektedir. Bu yüzden iletişim modelleri de kendini güncelleyerek dijital çağa uymaya başlamıştır. Oyunlaştırmayı ele almamıza sebep olan nokta burasıdır. Çünkü dijital iletişim düzleminde oyunlaştırma son derece cazip fırsatlar sunmaktadır.Oyunlaştırmanın geleceğini ve olanaklarını çözümlemek için geçmişini anlamak gerekir. Bu tezin konusu da oyunlaştırmanın sunduğu fırsatlar, geçmişi ve geleceğidir;savunduğu fikir ise, oyunlaştırmanın iletişim kanalları için daima kullanılabilir ve faydalı olduğudur.Oyunlaştırma en temel olarak dijital pazarlama için önemli fırsatlar sunmaktadır. Fakat bunun yanında politika ve sosyal sorumluluk projeleri düşünüldüğünde de önemli ölçüde faydalı bir iletişim kanalıdır. Hatta oyunlaştırmanın kendisi bir gelir modeli şeklinde planlanabilir.Anahtar Kelimeler: Oyunlaştırma, Dijital İletişim, Dijital Pazarlama | |
dc.description.abstract | The world market which getting digital is maximizing its scope and efficiency. For this reason comminication models has started to updating themself for adept to digital age. It's the why we are thinking about the gamification. Because gamification is offering so piquant oppurtunities in the digital communication plaftorm.For analyzing future and potential of gamification, we should understand past of gamification. Issues of this thesis are the oppurtunities which gamification's presents and future of gamification, so naturally past of gamification also. The defend the opinion of the thesis is gamificiation is so useful and so profitable.Gamification, basically, provides significant opportunities for digital marketing. Besides, it is a beneficial communication channel regarding political and social responsibility projects. In fact, gamification itself might be determined as a monetization model. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Bir iletişim modeli olarak oyunlaştırma | |
dc.title.alternative | Gamification as a communication model | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Gamification | |
dc.subject.ytm | Digital communication | |
dc.subject.ytm | Electronic marketing | |
dc.subject.ytm | Communication models | |
dc.identifier.yokid | 10057629 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 389806 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |