Türkiye`de dış ticaret işlemlerinde uygulanan finansman teknikleri ve lojistik sektörüne yönelik bir araştırma
dc.contributor.advisor | Taşel, Fulya | |
dc.contributor.author | Kaçmaz, Ersoy | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:09:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:09:09Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664231 | |
dc.description.abstract | Dış ticaret, büyümeyi amaçlayan her ülke için önem arz etmektedir. Küreselleşmenin hızlanması ile birlikte ülkelerin dış ticaret ile büyümeleri arasındaki bağ gün geçtikçe kuvvetlenmiştir. Bununla birlikte, Türkiye de cumhuriyetin kuruluşundan sonra dış ticarete önem vermiştir.Dış ticaretin başlangıcından günümüze, dış ticaret şirketleri nakdi ya da gayri nakdi finansal güce ihtiyaç duymuşlardır. Bu finanssal ihtiyaçlar resmi ya da özel çeşitli kurumlar tarafından, çeşitli finansal tekniklerle karşılanmaktadır.Bununla birlikte, lojistik dış ticaretin ayrılmaz parçasıdır. Bu duruma denizcilik de dahildir. Çünkü, Deniz taşımacılığı dış ticaret ve lojistikte önemli bir paya sahiptir. Finansman açısından değerlendirildiğinde, dış ticaretin işlerliği için de Deniz taşımacılığı, özellikle gemi finansmanı göz ardı edilemez.Gemi finansmanı sermaye yapısına göre diğerlerinden farklıdır. Gemi, yaklaşık %20 öz sermaye ve %80 krediden oluşur. Bu oran göstermektedir ki, gemi finansmanı özel bir şekilde değerlendirilmelidir.Bu çalışma, Türkiye'deki dış ticaret ve uygulanan dış ticaret teknikleri, gemi finansmanı yöntemleri, genel durumu, sorunları ele almaktadır. | |
dc.description.abstract | Foreign trade is important for every country that aims development. With acceleration of globalization, the link between growth of countries and foreign trade becomes stronger. In this respect, Turkey has also paid attention to foreign trade since the establishment of republic.Foreign trade companies needed cash and noncash financial power since the begining of the foreign trade. These financial needs are provided by official or private corporations with several financing techniques. At the same time, logistic is an integral item for foreign trade. This situation includes for maritime, too. Because, sea transportation own great share in foreign trade and logistic. In the functioning of the foreign trade, sea transportation and especially ship coudn't be ignored.Ship financing is diffrent due to its capital situation. Capital situation of ship consists about 20% equity capital and about 80% credit. This rates shows that ship financing must be evaluated specifially.This study reveals foreign trade and applied foreign trade financing techniques in Turkey, ship financing techniques, overall situation and problems. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Türkiye`de dış ticaret işlemlerinde uygulanan finansman teknikleri ve lojistik sektörüne yönelik bir araştırma | |
dc.title.alternative | Foreign trade financing techniques for applied in Turkey and research for logistic industry | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Financing | |
dc.subject.ytm | Financing techniques | |
dc.subject.ytm | International financing | |
dc.subject.ytm | Logistic sector | |
dc.subject.ytm | Ships | |
dc.subject.ytm | Shipping companies | |
dc.subject.ytm | Sea transportation | |
dc.identifier.yokid | 10056225 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 389789 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Bilim Dalı |