Tüketim kültürünün yeniden üretimi: Hollywood sineması örneği
dc.contributor.advisor | Ersöz Karakulakoğlu, Selva | |
dc.contributor.author | Ongan, Almila | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:09:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:09:06Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664206 | |
dc.description.abstract | Modernizmden postmodernizme geçiş dönemi ve sonrası insanlık tarihi açısından zihinleri ve yaşam pratiklerini değiştiren olayları beraberinde getirmiştir. Üretim şekillerinin ve ona bağlı olarak tüketim şekillerinde oluşan değişiklikler insan davranışlarının da değişimini beraberinde getirmiştir. Tüketime aşırı önem veren, yaşam ve kişilik özelliklerini tüketim pratikleri çerçevesinde oluşturan bireylerin varlığı özellikle kitle iletişim araçlarının çoğalması ile birlikte küresel boyutlara ulaşmıştır. Bu küresel tüketimcilik halinde dünyanın farklı köşelerinde fakat aynı yaşam ve davranış kalıplarını sergileyen bireylerin kültürü de kültürel emperyalizm nedeniyle bir ve benzer hale gelmiştir. Kültür endüstrisi tarafından bu durum bireyler üzerinde baskı kurma ve tüketimi yeniden üretimi maksadıyla kullanılır. Bir kültür endüstrisi ürünü olan sinema da gerek içerik gerek görsellik bakımından bu anlamda kullanılmaktadır. Dünya çapında ulaşılabilirliğe sahip ve tanınmış yıldızlar sayesinde etkileme gücü yüksek olan Hollywood Sineması yapımlarının kapitalist bakış açısına göre şekillendirildiği görülmektedir. Bu çerçeveye göre; Hollywood filmlerinde tür ayrımı olmaksızın tüketimi üretici ve yeniden üreten yapısı ortaya konmak istenmektedir.Bu çalışmanın amacı, Hollywood ürünlerinin biçim ve içerik bakımından değişiklikler gösterse de verilen mesajlar doğrultusunda farklılıklar gösteremeyeceğine dikkat çekmektir. Ele alınan konu itibarıyla seçilen filmler konu ve içerikleri bağlamında gerek kavramsal olarak gerek söylem çözümlemesi ile tüketim kültürünü empoze eden yapıları çerçevesinde incelenmektedir. Hollywood sineması ürünlerinin kapitalizm karşıtı bir eleştirel duruş sergilemede başarılı olamayacakları gösterilmek istenmektedir. Çalışmanın yöntemi kuramsal tartışmanın yanında eleştirel söylem analizidir. | |
dc.description.abstract | Transition period from modernism to postmodernism and post has brought with minds and phenomena that change practices of life in terms of the history of mankind. Changes in forms of consumption depending on forms of production have brought about the change in the human behavior. Individuals who are excessive emphasis on consumption and constitute their life and personality traits within the framework have reached global sizes especially together with increasing mass communication devices. In the condition of global consumption, the culture of the individuals who exhibits the same life and behavior patterns in different corners of the world has become similar and equal due to cultural imperialism. The situation used by culture industry is used with the intention of exerting pressure on individuals and reproducing consumption. Cinema which is a product of the culture industry is also used in this sense in terms of both visuality and content. Productions of Hollywood Cinema are seen as shaped by capitalist perspective with worldwide accessibility and high impact power due to a well-known stars. According to this frame; structure of reproducing and generating consumption is intended to set forth without types of discrimination in the Hollywood movies.The purpose of this study is to draw attention to the products of Hollywood could not vary in accordance with the given messages even vary in terms of changes in form and content. Movies discussed by subject is searched by both conceptual and discourse examining in the context of the subject and content within the framework of the structure imposing on culture of consumption. It is intended to be shown that products of Hollywood Cinema can not exhibit a critical stance against capitalism. The method of the study is a critical discourse analysis besides theoretical discussions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Halkla İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | Public Relations | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Tüketim kültürünün yeniden üretimi: Hollywood sineması örneği | |
dc.title.alternative | Reproduction of consumption culture: An example of Hollywood cinema | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Consumption society | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Hollywood | |
dc.subject.ytm | Remanufacturing | |
dc.subject.ytm | Critical discourse analysis | |
dc.subject.ytm | Cultural industry | |
dc.subject.ytm | Marketing communication | |
dc.subject.ytm | Consumption culture | |
dc.identifier.yokid | 10056138 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 389783 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Pazarlama İletişimi Bilim Dalı |