Show simple item record

dc.contributor.advisorKesebir, Zafer
dc.contributor.authorOkkay, İpek
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:04Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:04Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664192
dc.description.abstractGünümüzde, pazarlama iletişimi yöntemi olan reklama karşı bazı tüketicilerin bağışıklık kazanması ve reklamlardan kaçmanın yollarını araması gibi nedenlerden dolayı, reklamın tutundurma etkisi azalmakta ve reklamcıları yeni yöntemler aramaya yöneltmektedir. Bu yöntemler arasında en dikkat çeken uygulama ürün yerleştirme yöntemidir. Sinema, televizyon, kitap, şarkı, müzik video klibi, video oyunu, sosyal medya ve benzeri yollarla karşımıza çıkabilen ürün yerleştirme uygulamalarından, izleyici, dinleyici ve okuyucu kaçamamakta ve doğal yapıldığında farkına varılamadığından dolayı etik açıdan sorunlar çıkabilmektedir. Çalışmamda, ürün yerleştirmede etik olmayan ürünlere karşı nasıl bir tutum oluştuğu bulunularak, etik konusunun ürün yerleştirmede ne derecede kabul edilebilirliği saptanmıştır. Sonuç olarak, ürün yerleştirme uygulamalarında; sigara, alkol, silahlar, obezite yapıcı gıdalar ve ilacın etik görülmediği, etiğe aykırı ürünlerin yerleştirmelerinde kadınların ve erkeklerin tepkisinin farklı olduğu tespit edilmiştir. Ürün yerleştirmeye daha sık maruz kalanların ürün yerleştirmeyi daha fazla kabul ettiği saptanmıştır. Ürün yerleştirme uygulamalarının yarattığı yakınlık ve aidiyet duygusunun etiğe aykırı ürünlerde de geçerli olduğu tespit edilmiştir. Ürün yerleştirme uygulaması olduğu her zaman fark edilmeyebilmektedir. Bu nedenle, bilinçaltımızın farkına varmadan gördüğümüz markalar tarafından etkilenmekte olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractAt the present day, because of the reason that some of the customers have gained immunity towards advertisement, which is a method of marketing communications and as they are looking for ways to avoid it, the impact effect of advertisement is decreasing and it is orienting the publicists to look for new methods. The most conspicuous application among these is the method of product placement. The product placement applications such as we see kinds of them in cinema, television, books, songs, music videos, video games, social media and etc. does not allow the viewer, the listener and the reader to escape and when they are executed in a natural way, they can not be recognized as they really are and this creates problems on an ethical realm. In my study, it is stated, that in what degree the product placement is admissible ethically, by finding out what kinds of attitudes towards unethical products come into being in product placement. In conclusion, it is established that in product placement applications; advertising cigarettes, alcoholic drinks, guns, foods that cause obesity and medication are not acknowledged ethically, and it is determined that the reactions of men and women are different towards unethical product placement. It is ascertained that people who are more frequently exposed to product placement are accepting more the stimulus of product placement. It is determined that the affinity and the state of belonging that are created by product placement is also authoritative concerning unethical products as well. The product placement applications are not always recognized by customers. Because of this reason, it is stated that our unconscious are affected by brands that we see without conscious recognition.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titlePazarlama iletişiminde ürün yerleştirme ve etiksel bir yaklaşım
dc.title.alternativeProduct placement in marketing communications and an ethical approach
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProduct placement
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmEthics
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.identifier.yokid10054590
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370948
dc.description.pages209
dc.publisher.disciplineİletişim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess