Belgesel ve kurmacadan hareketle `Godfrey Reggio ve Ron Fricke sineması` ve sinemada yeni dil arayışları
dc.contributor.advisor | Yıldız, Selahattin | |
dc.contributor.author | Ekinci, Bariş Tolga | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:09:04Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:09:04Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664188 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, belgesel ve kurmacadan hareketle çağdaş sinemadaki yeni anlatım yöntemleri incelenmiştir. Araştırmada, belgesel ve kurmaca ayrımında etkili olan gerçekçilik sorunu ele alınmış ve her iki türün benzerlikleri ve farkları ortaya konmaya çalışılmıştır. Belgesel ve kurmaca karşılaştırılmasında, akımlar ve anlatım yöntemleri yol gösterici olmuştur.Çalışmada, sinemada gerçekçilik sorunu; Arnheim, Kracauer, Bazin ve Baudrillard‟in görüşleri kapsamında desteklenmiştir. Araştırmanın hipotezine göre; `Sinema sadece öykü anlatma sanatı değildir. Görsel ve işitsel ögelerin öykü anlatma amacı gütmeden; yeniden sunumuyla da sinemasal bir dil yaratılabilir`. Araştırma kapsamında; klasik anlatıya karşı, gerçek yaşamın içindeki anların, olayların ve durumların birleşiminden oluşan bir anlatı modeli önerilmiştir. Bu bağlamda; örneklem seçilen Godfrey Reggio ve Ron Fricke sineması, mizansen eleştirisi yöntemiyle analiz edilmiş ve sonuç bölümünde özetlenmiştir.Araştırmanın sonuç bölümünde özetlenen veriler çağdaş sinemanın bir sentezi olarak öne sürülmüştür. | |
dc.description.abstract | In this study, documentary and fiction cinema contemporary departing from the new expression methods have been studied. In the study, documentary and fictional distinction realism is effective in issue were discussed, and tried to reveal the similarities and differences between the two species. Documentary and the comparison of fiction and narrative flow methods have been guiding.In this study, the problem of realism in cinema; Arnhem, Kracauer it is supported within the scope of Bazin and Baudrillard's opinion. According to the hypothesis of the study; `Cinema is not only the art of storytelling. Without any attempt to tell the story of the visual and auditory elements; cinematic language can be created in the re-presentation`. Scope of Research the classical terms, the moment in the real world, a model that describes a combination of events and conditions are recommended.In this context; Godfrey Reggio and Ron Fricke selected sample movie theater, the scene is analyzed and summarized in the Results section and criticism. The data summarized in the results section of the study has been proposed as a synthesis of contemporary cinema. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Belgesel ve kurmacadan hareketle `Godfrey Reggio ve Ron Fricke sineması` ve sinemada yeni dil arayışları | |
dc.title.alternative | Moving from documentary and fiction `Godfrey Reggio ve Ron Fricke cinema` and seeking new language cinema | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Fricke, Ron | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Reggio, Godfrey | |
dc.subject.ytm | Documentary film | |
dc.subject.ytm | Fictional | |
dc.identifier.yokid | 10062568 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 389803 | |
dc.description.pages | 313 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |