Show simple item record

dc.contributor.advisorÜlger, Gürdal
dc.contributor.authorAnar, Özer
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:54Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:54Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664112
dc.description.abstractTelevizyon ve futbolun birlikteliği çağımızdaki en önemli etkileşim alanlarından birisidir. İki taraflı bu süreç birbirlerinin olumlu taraflarını kendi lehlerine uygun olarak çevirmeleriyle ortaya çıkmaktadır. Bir tarafta çağın en yaygın ve popüler olan iletişim aracı televizyon, diğer yanda da en popüler spor dalı olarak görülen futbol, ekran önünde birleşerek günden güne artan etkisiyle değişik formatlar altında izleyicilerin karşısına çıkmaktadır. Teknolojinin hızla gelişmesi beraberinde televizyonun da aynı hızla gelişimine sebep olmuş, futbol da kendi içindeki salt `oyun` kavramından çıkıp endüstriyel futbola geçerek kendi içindeki sanayi devrimini tamamlayıp post modern bir periyoda girmiştir. Bu durum televizyon ve futbol birlikteliğinin kâr odaklı bir yapıya bürünmesine yol açarak sözü geçen iki unsurunda birbirinden etkilenerek ortaya yeni bir tür olan ` televizyon futbolu` kavramını ortaya çıkartmasına sebebiyet vermiştir. Futbolun en önemli gelir kapısı olan televizyon iken, televizyonun kendisine en çok reklam getirme olasılığı yüksek olan türlerinden biri olarak künyesinde futbolu bulunduran futbol içerikli spor haber/yorum programlarını tercih ettiği gözlemlenmektedir. Saatlerce televizyon karşısında izleyici etkin kılmak oldukça zor bir iştir. Futbol içerikli haber/yorum/spor programcılığında programlar arasında işleniş tarzı açısından farklılıklar gözlenirken çoğu programın elinde maç görüntüsü olmadan saatlerce programını sürdürebildiği yeni bir durum ortaya çıkmıştır.Yapılan bu çalışmada, televizyonda yayınlanan spor tartışma programlarında maçın doksan dakikasının dışındaki kısımlar ve bazı haber videoları izleyiciye aktarılarak, yorumcuların söylemler ve hareketleri üzerinden yeni gündem maddeleri ile programın var olma sebebinin `futbol` olmasına karşın bunun dışına çıkılarak televizyonda futbol içerikli spor programları üzerinde gerçeğin nasıl yeniden üretildiği ortaya konmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractTogetherness of television and football is one of the most important interactions in our age. This mutual process emerges turning each other's positive sides for their advantages appropriately. On one side the television as the most pervasive communication medium, on the other football as being the most popular sport getting together on the screen through different formats.Swift development in technology also has caused advance in television. Football has become its postmodern version of industrial football, which turned television and football into a profit based structure. As a result, football of television emerged.The most important revenue resource of football is television. It is noticed that television prefers football related programs as they bring the most advertisement to it. It is so hard to get active audiences in front of the television. Trents of news broadcasting / commentaries are handled differently on television. Most of the programs keep running long hours without having games' images.In this study it is aimed to reveal how reality is constructed again through football related sport programs broadcasting some news videos and other parts of the games rather than ninety minutes of the game time and discourse of commentators creating new agendas going out of football related content.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleGerçekliğin televizyonda yeniden üretimi; `üniversite gençliğinin futbol içerikli spor haber/yorum programlarını izleme eğilimleri üzerine bir araştırma`
dc.title.alternativeThe reproduction of reality on tv research on university students' watching trends of news broadcasting/commentaries adressing to soccer programs
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTelevision audiences
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmTelevision programs
dc.subject.ytmSport activities
dc.subject.ytmNews
dc.subject.ytmInterpretation
dc.subject.ytmAudiences
dc.subject.ytmFootball
dc.subject.ytmRealism
dc.identifier.yokid10086917
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid399769
dc.description.pages200
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess