Ergenlerin cinsel eğitime yönelik tutumlarına ilişkin bir ölçek geliştirme çalışması
dc.contributor.advisor | Çuhadaroğlu, Alper | |
dc.contributor.author | Turhan, Osman Necati | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:08:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:08:53Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664102 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ergenlik döneminde olan öğrenciler için, cinsel eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirmektir.Türkiye'de ergenliğe girme yaşını saptama çalışmaları (Ekşi, 1982; Çuhadaroğlu, 2004) incelendiğinde, ergenliğe girme yaşının kızlarda ortalama 13, erkeklerde ise ortalama 14 olduğu görülmektedir. Ülkemizde bu yaş grubu dokuzuncu sınıf düzeyine denk geldiğinden ötürü, bu araştırmanın çalışma grubunun tamamı dokuzuncu sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın evreni, 2014-2015 eğitim öğretim yılında, İstanbul ilinin Beylikdüzü ilçesinde bulunan, dokuzuncu sınıf öğrencisi olan tüm bireyleri kapsamaktadır. Araştırmanın örneklemini İstanbul ilinin Beylikdüzü ilçesinde bulunan Abidin Nesimi Fatinoğlu Anadolu Teknik ve Meslek Lisesi dokuzuncu sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Ölçek toplam 465 katılımcıya uygulanmıştır. Eksik doldurma, sürekli aynı seçeneği işaretleme gibi sebeplerle 68 katılımcıya uygulanan ölçek verilere dahil edilmemiştir. Araştırmanın veri toplama aracı, araştırmacı tarafından geliştirilen `Cinsel Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği`dir. Ölçek 5'li likert tipi olup 40 maddeden oluşmaktadır. Ölçek uygulaması sonucu elde edilen veri seti SPSS 20 (Statistical Package for Social Sciences) ve AMOS 20 paket programlarında analiz edilmiştir. Veri seti analizinde KMO-Bartlett testi, doğrulayıcı faktör analizi, açımlayıcı faktör analizi, Cronbach's alpha güvenirlik analizi, korelasyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Yapılan testler ve analizler sonucu, iki faktör ve 15 maddeden oluşan bir ölçek şekillenmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to develop a scale to measure adolescents' attitudes towards sex education.The mean age of puberty was found 13 for boys and 14 for girls in relevant studies (Ekşi, 1982; Çuhadaroğlu, 2004). In our country, the first year of high school mostly consists of students in these ages, therefore we conducted our study in freshman students of high schools.Our study universe was the all first grade students of high school in Beylikdüzü, a county of Istanbul, between 2014 and 2015. Our sample population was the first grade students of Abidin Nesimi Fatinoğlu Vocational High School which is in Beylikdüzü, a county of Istanbul. We included 465 students in our study. 68 inventories were excluded before the statistical analysis because various reasons including incompletely answered inventories or marking the same option for all questions.The medium used for collecting data was `Inventory of the Attitude toward Sexual Education` which was designed by the investigator. The inventory consists of 40 Likert-type questions. The statistical analyses were done by using Statistical Package for Social Science (SPSS) for Windows version 20 and AMOS 20. KMO-Barlett's test, exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis, Cronbach alpha validity analysis and correlation analysis techniques were used in statistical calculations. Test and analysis were result in an inventory that consists of two factors and 15 questions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Ergenlerin cinsel eğitime yönelik tutumlarına ilişkin bir ölçek geliştirme çalışması | |
dc.title.alternative | Study of developing a scale to measure adolescents' attitudes towards sex education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Sexual education | |
dc.subject.ytm | Scale development | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.identifier.yokid | 10080835 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 399758 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |