Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya Balkan, İdil
dc.contributor.authorGözübüyük, Feryal
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:52Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:52Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664094
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 1-3 yaş aralığında çocuğu olan annelerin özyeterlik algıları, kullandıkları sözel etkileşim uygulamaları ve çocuklarının gelişimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 1-3 aralığında sağlıklı çocuğa sahip 91 anne oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Anne Babalık Görevlerinde Öz yeterlik Ölçeği (1-3 Yaş), Annelerin Sözel Etkileşim Uygulamaları ve Çocuk Yetiştirme İnançları Skalası, Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE) ve Aile Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda annelerin özyeterlik algısı ile kullandıkları sözel etkileşim uygulamaları arasında ilişki saptanmıştır. Annelerin özyeterlik öğretme ve günlük işler alt puanlarının, çocuklarının dil, ince motor ve kaba motor becerileriyle de ilişkili olduğu elde edilen bir başka sonuçtur. Ayrıca annelerin kullandığı sözel etkileşim uygulamaları ile çocuklarının gelişim alanları arasında pozitif yönde ilişki olduğu saptanmıştır. Elde edilen sonuçlar alan yazındaki benzer çalışmaların sonuçlarıyla karşılaştırılarak tartışılmıştır. Anahtar Kelimler: Özyeterlik, Anne özyeterlik algısı, Ebeveyn, Annelerin sözel etkileşim uygulamaları, Çocuk gelişimi.
dc.description.abstractThe aim of the study was to examine the relationships between child development, mothers maternal self efficacy perceptions and verbal interaction practices of mothers with children in 1-3 age range. The sample consisted of 91 mother with healthy children in 1-3 age range. The Self Efficacy for Parenting Tasks Index-Toddler Scale, Survey of Child-Rearing Beliefs and Verbal Interaction Practices of Mothers, Home Environment Questionare and Ankara Screening Inventory and Family Information Forms were used as data collection instruments in this study. According to the results, there was a correlation between maternal self efficacy and verbal interaction practices of mothers. Moreover, there was a correlation between `teaching` and `daily work` self efficacy subscales and children's language, fine and gross motor skills. Additionally positive correlation was found between verbal interaction practices of mothers and children's development areas. Results were discussed in the context of the related literature.Keywords: Self efficacy, Maternal self efficacy perception, Parents, Verbal interaction practices of mothers, Child development.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleAnnelerin ebeveynlik özyeterlik algıları, sözel etkileşim uygulamaları ve 1-3 yaş aralığında çocukların gelişimi
dc.title.alternativeMaternal self effi̇cacy, mothers' verbal interaction practices and toddlers development
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmVerbal communication
dc.subject.ytmVerbal
dc.subject.ytmInteraction
dc.subject.ytmChild development
dc.subject.ytmMothers
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmParents-child relation
dc.subject.ytmDevelopment psychology
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.identifier.yokid10083567
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid399781
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineGelişim Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess