Show simple item record

dc.contributor.advisorAkşit, Bahattin
dc.contributor.authorDurmuş, Meral
dc.date.accessioned2021-05-08T09:08:47Z
dc.date.available2021-05-08T09:08:47Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664057
dc.description.abstractBurun estetiği toplumsal boyutları olan bir meseledir. Böylesi bir çıkışla sahada gerçekleştirilen sosyolojik bir alan araştırmasına dayandırılan bu çalışma, merkeze aldığı burun estetiği olgusunu anlamak ve anlamlandırmak için bireysel ve güncel anlatılar paralelinde çok farklı burun estetiği yolculuklarıyla birlikte yol almıştır. Çalışmaya burun estetiğini deneyimlemiş bireyler dışında alandaki uzman deneyimleri ile çalışmaya ikinci bir bakış açısı getirmesi beklenen burun estetiği yapan bir grup cerrah da dahil edilmiş, onların görüşleri doğrultusunda da gerekli karşılaştırmalar ve değerlendirmeler yapılmıştır. Çalışmanın esas sorusu şu cümle olmuştur: Neden ya da niçin, bugün ve bu toplumda, revaçta olan burun estetiği birilerinin tercihi olmazken, bunu yaptıran diğerlerinin tercihi haline geliyordu ya da gelmekteydi? Bu soru kapsamında İstanbul'da yapılan araştırmada, 2014 Kasım - 2015 Nisan tarihleri arasında yirmi ikisi hasta yedisi ise cerrah olmak üzere toplam 29 katılımcı ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırma kapsamında katılımcıların öncelikle güzellik ve estetik ile ilgili fikirleri ve görüşleri; güzelliğin önemi/gerekliliği/güzellik tüketimleri ve estetik - moda - burun estetiği modası / moda - imaj - burun imajı ilişkiselliği üzerinden sorgulanmış ; daha sonrasında ise burun estetiğinin önemi/ gerekliliği/ zamanlaması ile burun estetiği kararları, süreçleri ve sonuçları üzerinden katılımcıların burun estetiği serüvenleri irdelenmiştir.Araştırma sürecinde burun farkındalığı kavramı ön plana çıkmıştır. En önemli araştırma bulgusu ise, burun estetiği yaptıran bireyde burun farkındalığının oluşmuş olduğu ve sadece o bireyin farkındalığı olduğu, bu farkındalığın da bir estetik uyarılma sonunda ortaya çıktığı olmuştur. Bu estetik uyarılma ise - tüm olasılıkları ile - toplumsal zeminde belirlenmektedir. Sonuç olarak, burun estetiği edimi, burun farkındalığın toplumsal zeminde hangi şekilde ve ne zaman birey bazında oluştuğu ile ilintili uyarılmışlığın tezahürü çerçevesi dahilinde tüm diğer toplumsal etmenlerin katkısıyla şekillenmektedir.
dc.description.abstractNose job is a matter with social dimensions. Settting off as such, this study, based on a sociological field research, has made its way parallel to very different nose job journeys through individual and actual narratives to understand and make sense of the social reality of the nose job act central to this study. Apart from individuals who have themselves experienced nose jobs, a group of nose-job-performing-surgeons who are expected to bring another (second) point of view to the study have been included, and according to their remarks, necessary comparisons and interpretations have been made. The main question of the study has been this sentence: Why or what for, today and in this society, nose job is not the preference of some people, and yet is, or becomes the preference of others who undergo nose jobs? Within the context of this question, in-depth interviews have been carried out between 2014 November - 2015 April within the study field of İstanbul, with a total number of 29 participants; twenty two of them patients and seven of them surgeons.As part of this study, the participants ideas and views on beauty and aesthetics in particular have been inquired via the importance/necessity/consumption of beauty, and aesthetics-fashion-nose job fashion / fashion - image - nose image relationality; and following this, the participants nose job episodes have been scrutinised via the significance/ necessity/ timing of nose jobs along with nose job decisions, processes/phases and results.During the course of the study, the notion of nose awareness has prominently stood out. The most important finding has been that the nose awareness aroused is unique only to that particular individual with nose job and that this awareness rises to the surface at the end of an aesthetic arousal. This aesthetic 'arousal', in turn, is determined with all its possibilities at the social level. As a conclusion, the nose job act is shaped at the social level by when and how the nose awareness is formed at the individual level, always in connection to the appearance of the arousal frame inclusive of all the other social factors in act.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleGüncel bireysel anlatılar üzerinden burun estetiği hevesini anlamak ve anlamlandırmak: 21. yüzyıl dönemecinde burun buruna gelen toplum ve rinoplasti
dc.title.alternativeUnderstanding and giving meaning to nose job through actual personal narratives : Society & Rhinoplasty coming nose to nose at the turn of the 21st century
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAwareness
dc.subject.ytmRhinoplasty
dc.subject.ytmAesthetics
dc.subject.ytmAesthetics sensivity
dc.subject.ytmBeauty
dc.subject.ytmNose
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmImage
dc.identifier.yokid10086121
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid399752
dc.description.pages278
dc.publisher.disciplineSosyoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess