Almanya`ya göç filmlerinde aile kurumu
dc.contributor.advisor | Aytekin, Hakan | |
dc.contributor.author | Nazilli, Uğur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:08:45Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:08:45Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-10-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664038 | |
dc.description.abstract | Sinema tarihine bakıldığında aile birçok filme konu olmuştur. Filmler yapıldığı günün koşulları hakkında tarihi bir belge niteliği de taşırlar ve onları var eden toplumsal yaşamı sinemaya yansıtırlar. Bir ülkenin filmlerini inceleyerek ülkenin, toplumun ve ailenin koşullarını, özelliklerini ortaya koyma imkânı doğmaktadır. Toplum yaşayan bir organizmadır. Zamana göre kendini yeniler ve değiştirir; bu değişimin görülmesi ve tespiti içinse belli zamanlarda araştırmalar yapılması kaçınılmazdır. Film senaristi ve yönetmeni toplumda yaşayan bireylerden farklı olarak bir yaratıcı süreç sonunda eserini oluştursa da örnek olarak seçtiği olay ve kişiler yine bulunduğu toplumun bir parçası olmak durumundadır. 1950 yılı itibariyle ülkemizde iç göç artarak yaşanırken, Türk sineması da bu olguyu sinemaya yansıtmıştır. 1960'lı yıllarda başlayan yabancı ülkelere göç olgusu ise 1970'li yıllara gelindiğinde Türk filmlerine konu olmaya başlamıştır. Dolayısıyla sinemanın yansıtıcı bir kitle iletişim aracı olduğu iddiasını en gerçekçi biçimde ortaya koyabilmenin bir yolu da, insan-toplum-iktidar/sistem ilişkisini somutlaştıran aile olgusunu incelemek olabilir. Tez kapsamında; Türk sinemasındaki, Almanya'ya dış göç olgusunun, aile kurumunu nasıl etkilediği, nasıl bir değişim içine soktuğu, sinemada bunun nasıl yansıtıldığı dış göç sürecinin ilk sinemaya aktarıldığı 1970'lerden başlanarak on yıllık aralıklarla ele alınmış ve beş film söylem analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmada örneklem olarak Şerif Gören'in Almanya Acı Vatan (1979), Tevfik Başer'in Kırk Metrekare Almanya (1986), Sinan Çetin'in Berlin in Berlin (1993), Fatih Akın'ın Duvara Karşı (2004) ve Yasemin Şamdereli'nin Almanya'ya Hoşgeldiniz (2011) filmleri, ailenin yapısı, aile içinde temel değerler, ailede kadının konumu ve durumu, aile içinde çocukların konumu ve kuşaklar arası ilişkiler, ailenin göç edilen kültüre entegrasyonu ve ötekileştirme sorunları, aile bireylerinde göçü başlatan nedenler, aile içi ekonomik durum ve ailenin geleceği konusundaki öngörüler; hedefler bağlamında değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | Family life have been the main topic for many times in the cinema history. Cinemas reflecting the social relationship are like a historical document about the daily conditions. Social and family life conditions of a country can be understood by watching movies of that country. Society is a living organism. It changes and refresh itself in time; It is in evitable to make some researches to see changes and to diaynose them. Although the film scenarist and director process his work in a different and creative way, the stereotype characters and scenes must be selected from proper tissue of being talked about country. While the domestic migration is rising up after 1950 in our country, Turkish cinema frequently reflected that condition. 1960's external migration is also find a place in Turkish cinema after 1970's. Accordingly the most effective way to show the reflective side of a cinema for a person-society / goverment-system relationship can be possible by examining the family fact. It's examined that how the of Germany migration effected the family how the migration changed the family, how its reflected in the cinema. The examination made by discourse analysis started from 1970's researsched for every ten years intervals to 2011. In the work it is evaluated in respect of family tissue, position of a woman in family, condition of the children and cross-generational relationships, the integration of the family to migrated culture and alienation problems, reasons of the migration, financial condition of the family and anticipations about families future life in the movies like Almanya Acı Vatan by Şerif Gören (1979), Kırk Metrekare Almanya by Tevik Başer (1986), Berlin in Berlin by Sinan Çetin (1993), Duvara Karşı by Fatih Akın (2004), and Almanya'ya Hoşgeldiniz by Yasemin Şamdereli, (2011) as examples. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Almanya`ya göç filmlerinde aile kurumu | |
dc.title.alternative | Family i̇nstitution in movies of Germany migration | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-19 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Family | |
dc.subject.ytm | Family life | |
dc.subject.ytm | Turkish cinema | |
dc.subject.ytm | Migrations | |
dc.subject.ytm | Germany | |
dc.subject.ytm | Turkish family | |
dc.subject.ytm | International migration | |
dc.identifier.yokid | 10090584 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 399736 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Radyo-Televizyon ve Sinema Bilim Dalı |